پنج دفتر جدید خدمات بیمه سلامت در آذربایجان غربی راه اندازی شد


پنج دفتر جدید خدمات بیمه سلامت در آذربایجان غربی راه اندازی شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی پنج دفتر جدید نمایندگی و پیشخوان خدمات بیمه سلامت در استان گفت: در حال حاضر 61 دفتر در این بخش فعالیت می کند.

رضا رنجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دفاتر در شهرستان های ارومیه و میاندوآب اضافه شده تا سرعت خدمت رسانی به بیمه گذاران افزایش یابد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر از 61 دفتر ارائه دهنده خدمات بیمه سلامت در آذربایجان غربی، 53 واحد پیشخوان، چهار واحد ICT روستایی و چهار دفتر نمایندگی فعال است.
وی با اشاره به اینکه این دفاتر در سطح آذربایجان غربی به حدود 2 میلیون نفر از بیمه شدگان سلامت ارائه خدمت می کنند، ادامه داد: خدماتی از قبیل تمدید، تعویض و صدور دفترچه درمانی در این دفاتر انجام می ‌شود.
وی تاکید کرد: افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت 10 هزار ریال صاحب دفترچه بیمه می شوند.
رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و 984 هزار و 853 نفر از جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان با 61 درصد پوشش از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند،
رنجی اظهار داشت: یک میلیون و 727 هزار و 897 نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایری و همگانی، 191 هزار و 750 نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، 27 هزار و 382 نفر در صندوق بیمه ایرانیان و 37 هزار و 824 نفر در صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند.
وی اعلام کرد: شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.
به گزارش ایرنا بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
9918

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟