آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید


آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید

شمار کشته ها در درگیری های دوشنبه شب در خرطوم به شش تن رسید که شامل یک سرباز و پنج نفر از تظاهرکنندگان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از فرانس پرس؛ شمار قربانیان خشونت های خرطوم افزایش یافت. شمار کشته ها در درگیری های دوشنبه شب در خرطوم به شش تن رسید که شامل یک سرباز و پنج نفر از تظاهرکنندگان است. درگیری ها چند ساعت پس از اعلام توافق میان نمایندگان معترضان و ژنرال های ارتش در مورد ساختار دولت انتقالی آغاز شد. دو طرف روز دوشنبه مذاکرات را که برای آینده این کشور حیاتی اعلام شد، از سرگرفتند.
آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید
#carousel74181, #thumbs74181 , #carousel_desc74181 #carousel-wrapper74181 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper274181 .caroufredsel_wrapper img #carousel74181 span #carousel74181 img #thumbs74181 a, #thumbs74181 img #carousel_desc74181 span #carousel74181 span, #carousel74181 a, #thumbs74181 span, #thumbs74181 a #carousel74181 img #thumbs74181 img #carousel74181 span #carousel_desc74181 span #thumbs-wrapper74181 #thumbs74181 a #thumbs74181 a:hover, #thumbs74181 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail74181 .next_thumbnail74181:hover .prev_thumbnail74181 .prev_thumbnail74181:hover .next_thumbnail74181, .prev_thumbnail74181

بنابراین گزارش، این در حالی است که عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان به مدت سه دهه با مشت آهنین در این کشور حکومت کرد.
آمار کشته ها در درگیری های خرطوم به 6 نفر رسید
طاها عثمان، سخنگوی معترضان اعلام کرد ساختار دولت انتقالی متشکل از یک شورای مستقل، کابینه و شورای قانونگذاری خواهد بود. قرار است روز سه شنبه نیز در مورد مدت دوره انتقالی و ترکیب شورا و دو نهاد دیگر گفتگو صورت گیرد.
سخنگوی شورای نظامی هم این خبر را تایید کرد.
توافق شورای نظامی سودان و ائتلاف آزادی و تغییر درباره برخی مسائل
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، شورای نظامی انتقالی سودان و ائتلاف آزادی و تغییر ، نسبت مشارکت در شورای حاکمیتی و شورای قانونگذاری و نیز مدت دوره انتقالی را بررسی می کنند. طرفین ماموریت ها و اختیارات شوراهای حاکمیتی، اجرایی و قانونگذاری را بررسی کردند. ساختار حکومت انتقالی از دیگر موضوعاتی بود که در گفتگوهای دیروز بررسی شد.
خبرنگار شبکه العالم در سودان در گزارشی با اشاره به اینکه شورای نظامی انتقالی سودان و ائتلاف آزادی و تغییر بالاخره متقاعد شدند مذاکرات مستقیم و سه روزه را برای تشکیل دولت مدنی آغاز کنند، افزود: به این ترتیب کشور وارد مرحله تازه ای می شود. دور اول مذاکرات به توافق درباره ساختار و نظام حکومتی منجر شد.
شمس الدین الکباشی سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان این مطلب را در کنفرانسی خبری اعلام کرد.
در ادامه گزارش آمده است: برخی گروه های سیاسی معتقدند این که شورای نظامی با یک گروه سیاسی به عنوان نماینده قانونی انقلاب سودان مذاکره می کند به معنای کنار گذاشتن آنها و نادیده گرفتن نقش آنها در براندازی رژیم سابق است.
اشراقه سید از رهبران حزب اتحادیه دموکراتیک در سودان گفت: ”هرگونه تلاش برای وارد کردن شخصیت های سیاسی به دولت (انتقالی) شورای حاکمیتی را گرفتار سهمیه بندی می کند و موجب طرح مسئله جایگاه سیاسی احزاب می شود و همین مسئله کشور را با مشکل روبرو خواهد کرد.“
در ادامه گزارش آمده است: در محل تحصن اوضاع به قوت خود باقیست و مردم در انتظار اعلام تشکیل دولت جدید به سر می برند.
یکی از تحصن کنندگان گفت: ”برای حمایت از خواسته های مردم به اینجا آمده ایم و آنگونه نیست که برخی می گویند هدف ما ایجاد هرج و مرج نیست. همه مردم سودان خواستار تشکیل دولت مدنی هستند.“
خبرنگار شبکه در سودان ادامه داد: شهروندان سودانی در خرطوم در اعتراض به اوضاع نامعلوم سیاسی و اقتصادی خیابان های النیل و ستین در پایتخت را بستند اما نیروهای امنیتی این خیابان ها را بازگشایی کردند.
خبرنگار در پایان گفت: شورای نظامی انتقالی و ائتلاف آزادی و تغییر سه روز فرصت دارند برای تشکیل دولت مدنی جدید به توافق برسند در غیر این صورت کشور درگیر هرج و مرج خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟