خبر هجوم ملخ‌های مراکشی به آق‌قلا کذب است


خبر هجوم ملخ‌های مراکشی به آق‌قلا کذب است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آق‌قلا شایعه هجوم ملخ‌های مراکشی را به اراضی کشاورزی این شهرستان را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی‌اکبر عرب‌احمدی بعد از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: خبر هجوم ملخ‌ها به شهرستان آق‌قلا کذب است امسال خوشبختانه هجوم ملخ‌ها به اراضی این شهرستان در مقایسه با سال گذشته نیز کاهش چشمگیری داشته است.

وی در خصوص شایعه هجوم ملخ‌ها به آق‌قلا در فضای مجازی تصریح کرد: به دلیل مهاجرت ملخ‌های مراکشی به اراضی کشاورزی شهرستان آق‌قلا در سال گذشته 2 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آق‌قلا را سمپاشی کردیم تا از هجوم ملخ‌های مراکشی به اراضی کشاورزی جلوگیری کنیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آق‌قلا ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 600 هکتار از اراضی کشاورزی را اقدام به سمپاشی علیه هجوم ملخ‌ها کردیم که خوشبختانه توانستیم تعداد ملخ‌ها را در اراضی کشاورزی تا حد زیادی کاهش دهیم.

عرب‌احمدی افزود: بارندگی بسیار خوبی را در سال جاری شاهد بودیم و در نتیجه سبزینگی مطلوبی را در اراضی کشاورزی شاهد بودیم و بارندگی‌ها سبب شد که تخم‌ ملخ‌های مراکشی در کانون‌هایی که در اراضی وجود داشت از بین برود و خوشبختانه با عملیات پاکسازی که در سال گذشته و در مرحله آخر صورت گرفت شاهد جمعیت زیادی از ملخ نبودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات