صلاحیت روان زوج ها در ازدواج دوم برای سرپرستی کودک سنجیده شود


صلاحیت روان زوج ها در ازدواج دوم برای سرپرستی کودک سنجیده شود

تهران- ایرنا- رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور پیشنهاد داد که صلاحیت روانی زوج ها و مهارت والدگری در ازدواج دوم برای سرپرستی کودکان سنجیده شود.

رضا جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گاهی برخی افراد بدون اطلاع از شیوه های فرزندپروری، ازدواج می کنند؛ برخی افراد نیز اقدام به ازدواج مجدد می کنند و فرزندانی از ازدواج قبلی داشته اند و باید کودکان همسر جدید خود را نیز نگهداری کنند، این گونه ازدواج ها مخاطره پذیری کودک آزاری را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: گاهی مردی در ازدواج اول خود ناموفق بوده که شاید یکی از دلایل آن اختلال روانی باشد و دست بزن داشته باشد و آنگاه بخواهد با زنی که فرزند دارد ازدواج مجدد داشته باشد بنابراین صلاحیت روانی و مهارت والدگری این زوج ها قبل از ازدواج مجدد باید احراز شود.
وی تاکید کرد: لازم است که در اینگونه شرایط مراقبت های بیشتری از کودکان صورت گیرد و زوج ها با مهارت های فرزندپروری آشنا باشند.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: گاهی هنوز مشکلات ازدواج اول حل نشده است که فرد با این مشکلات حل نشده، اقدام به ازدواج دوم می کند و مشکلات جدیدی به زندگی اش اضافه می شود.
جعفری پیشنهاد داد که زوج ها هنگام صیغه یا عقد دوم که قرار است سرپرستی کودکی را بپذیرند، صلاحیت روانی آنها سنجیده شود و از آموزش های مهارت های فرزندپروری نیز برخوردار شوند.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: گاهی زنی طلاق می گیرد و صیغه قانونی می شود و دختری کمتر از 6 سال دارد که حق ملاقات با پدر خود را ندارد؛ در اینجا تکلیف کودک چه می شود؛ پیشنهاد می شود با همکاری قوه قضائیه به نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی، ماموریتی داده شود که شرایط کودک را نظارت کنند.
جعفری افزود: بهتر است اینگونه زوج ها در بازه زمانی خاصی به کلینیک های مشاوره مراجعه کنند تا نظارت شود طی 6 ماه یا یک سال آیا آسیبی به کودک رسیده است یا اینکه آیا منافع او تامین شده است و اگر تخطی در این زمینه صورت گرفته باشد، گزارش آن به قوه قضائیه ارجاع شود و سلب حضانت از والدین و مراقبان کودک انجام شود.
وی اضافه کرد: اجرایی شدن چنین پیشنهاد و طرحی، الزامات خاص خود را می طلبد از آن جمله که کلینیک های مشاوره ای نیاز به توسعه دارند.
اجتمام*9185*9105

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟