پالایشگاه نفت، چاه‌های آب شرب باقرشهر را آلوده کرده است


پالایشگاه نفت، چاه‌های آب شرب باقرشهر را آلوده کرده است

ایرنا نوشت: فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه پالایشگاه تهران هفت چاه آب شرب باقرشهر را آلوده کرده است، گفت: پالایشگاه باید ظرف مدت چهار ماه، پنج حلقه چاه عمیق حفر و به سیستم آبرسانی این شهر وصل کند.

هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب شرب باقرشهر اظهار داشت: تیمی متشکل از کارشناسان اداره آب شهری، محیط زیست، شهرداری باقرشهر و پالایشگاه نفت تهران باید ظرف مدت سه ماه زمین مناسب در بالا دست پالایشگاه را خریداری و طی سه ماه نیز چاه عمیق حفر کنند.

پالایشگاه نفت، چاه‌های آب شرب باقرشهر را آلوده کرده است

وی با بیان اینکه هم اکنون آب شرب مصرفی باقرشهر از چاه های بالا دست شهرری و سد ماملو تامین می شود، عنوان کرد: استفاده از پنج چاه عمیق آب شرب در مواقع ضروری تا حفر چاه های جدید فقط با تایید آزمایشگاه شبکه بهداشت امکان پذیر است.

جمالی پور ادامه داد: پالایشگاه موظف است تمامی هزینه های آزمایشگاه و کاتالیزورهای خروجی چاه های آب را تامین و آب را در صورت آلودگی پاک کند.

وی تصریح کرد: پالایشگاه تهران نیز باید با همکاری اداره محیط زیست ری از روش های نوین و با استفاده از کارشناسان مجرب جلوی حرکت لکه نفتی موجود در سفره های زیرزمینی باقرشهر را بگیرد.

به گزارش ایرنا، هفتم مردادماه سال گذشته خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در گزارشی با عنوان «نشت نفت در مزارع جنوب پایتخت» به موضوع سرایت مواد نفتی به زمین های کشاورزی و منابع آب جنوب تهران پرداخت در پی این گزارش ۲ حلقه چاه آب شرب باقرشهر در همان زمان مسدود و پنج چاه دیگر نیز به شدت مورد پایش قرار گرفت تا اینکه هم اکنون پالایشگاه موظف شد پنج چاه در مناطق بالا دست حفر کند.

باقرشهر با مساحت ۵۰۰ هکتار یکی از شهرهای کلان شهر تهران است که در محور ارتباطی تهران ـ قم و در حوزه سرزمینی شهرستان ری واقع شده است.

۲۲۶۲۳۱

کد خبر 1259549

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر