تابستان امسال محدودیت کشت در خوزستان وجود ندارد


تابستان امسال محدودیت کشت در خوزستان وجود ندارد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: سیلاب اخیر به برخی زمین های خوزستان خسارت وارد کرد و برای کاهش برخی از این ضررها امسال محدودیتی برای کشت تابستانه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان در محل استانداری بیان کرد: برخی از زمین های کشاورزی در خوزستان همچنان زیر آب هستند و تمام دستگاه های مربوطه برای آماده سازی این زمین ها باید بسیج شوند.
وی گفت: برای کشت تابستانه امسال علاوه بر خسارت کشت، الگوی کشت نیز برداشته شده تا کشاورزان آنچه را که به صلاح می دانند کشت کنند.
شریعتی افزود: سیلاب امسال خسارت زیادی به زمین های کشاورزی خوزستان وارد کرد اما به دلیل آموزش کشاورزان، اجرای طرح احیای زمین ها و بارش مناسب باران شاهد افزایش بهره وری زمین های کشاورزی بودیم.
استاندار خوزستان درخصوص تلاش برخی افراد برای خروج گندم از این استان ادامه داد: باید تمام دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی و پلیس راه مانع این امر شوند تا زمینه اشتغال در استان باقی بماند.
وی افزود: برخی هنوز به دنبال اشتغال از طریق استخدام در دستگاه های دولتی هستند اما باید در زمینه کارآفرینی و مهارت آموزی فرهنگ سازی شود.
شریعتی بیان کرد: در شرایط فعلی هجمه بسیاری از سوی بیگانگان به کشور وارد می شود از این رو رونق تولید و اشتغال می تواند کشور را در برابر این هجمه ها حفظ کند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به رونق تولید گفت: بیش از 10 سال است که سال ها با محوریت اقتصادی نامگذاری می شوند در طول چهار دهه گذشته اقدامات بسیاری انجام شده اما متناسب با نیازهای جامعه نبوده است.
شریعتی افزود: باید به جوانان اهمیت داد و زمینه اشتغال آنها را فراهم کنیم تا بتوانند قابلیت ها و اندوخته های خود را عرضه کنند.
وی با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در بحث اشتغال یادآور شد: زمینه برای اشتغال در حوزه های نرم افزاری و دانش بنیان وجود دارد ک جوانان در این رشته ها مهارت های بسیاری دارند اما ما از آنها عقب تر هستیم.
استاندار خوزستان گفت: این جوانان سرمایه های کشور هستند و نباید طرح های اشتغالزایی آنها در پیچ و خم اداری معطل بماند.
به گفته وی در سال 97 قرارداد 470 طرح صنعتی در خوزستان بسته شد که نسبت به سال پیش از آن 80 درصد رشد داشت و باید تلاش کنیم تا این آمار امسال نیز حفظ شود.
9887/ 6037

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا