نشست علمی خاستگاه سیلاب های اخیر در قزوین برگزار شد


نشست علمی خاستگاه سیلاب های اخیر در قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - نشست علمی و چالشی خاستگاه سیلاب های اخیر روز دوشنبه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

استاد مشاور انجمن علمی زمین شناسی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این نشست در دو موضوع توسط انجمن زمین شناسی دانشکده علوم پایه برگزار شد که اولین دوره آن نهم اردیبهشت ماه درباره تعریف سیلاب و عوامل ایجاد آن بود.
افسانه ده بزرگی افزود: در این نشست تعریف کلی سیلاب با تمرکز بر خاستگاه سیل های اخیر در گلستان، لرستان و خوزستان برای دانشجویان شرکت کننده ارایه شد.
وی اضافه کرد: بخش دوم این نشست نیز امروز در خصوص تحلیل مدیریت ریسک مدیریت بحران در خصوص سیلاب های اخیر در کشور برگزار و درباره خطرات پس از سیلاب با تاکید بر زمین لغزش های ناشی از آن و مطالعات موردی بر روی زمین های لغزش های ایجاد شده بحث و بررسی شد.
ده بزرگی افزود: سخنران این نشست ها دکتر علیرضا شکوهی لنگرودی استاد تمام گروه علوم مهندسی آب در دانشکده کشاورزی و همچنین علیرضا طالب بیدختی در گروه زمین شناسی دانشکده علوم پایه بودند.
بر اساس گزارش پژوهشکده اقلیم‌شناسی وابسته به سازمان هواشناسی کشور، از 26 اسفند 1397 تا 12 فروردین 1398، سرتاسر ایران تحت تاثیر چند سامانه به نسبت قوی و قدرتمند بارشی قرار گرفت که منجر به وقوع بارش‌های سنگین و سیلاب‌های کم‌سابقه در مناطق حاشیه دریای خزر، غرب و جنوب غرب ایران شد که خسارات های زیادی برای ساکنان این استان ها به دنبال داشت.
7388/6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)