برداشت «کلزا» از سطح 600 هکتار از مزارع کازرون آغاز شد


برداشت «کلزا» از سطح 600 هکتار از مزارع کازرون آغاز شد

رشیدی با بیان اینکه برداشت «کلزا» از سطح 600 هکتار از مزارع شهرستان کازرون آغاز شده است، گفت پیش بینی می شود از این سطح یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 تن «کلزا» برداشت شود که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش خواهد داشت.

«حمید رشیدی» با بیان اینکه محصول «کلزا» یکی از مهمترین محصولات استراتژیک در تولید و خود کفایی روغن خوراکی است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: افزایش سطح زیر کشت و عملکرد محصول «کلزا» از سیاست های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه برداشت «کلزا» از سطح 600 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است، افزود: پیش بینی می شود از این سطح یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 تن «کلزا» برداشت شود که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش خواهد داشت.

وی یادآور شد: گیاه «کلزا» با حدود 45 درصد روغن و 35 درصد پروتئین در کنجاله از بهترین دانه‌های روغنی است که در زمینه روغن کشی و تغذیه دام و طیور کاربرد دارد.

رشیدی بیان کرد: قیمت مناسب خرید این محصول، هزینه کم تولید، نیاز آبی کمتر نسبت به غلات، افزایش حاصلخیزی خاک و کاهش عوامل بیماری زا در زراعت غلات و پایداری در تولید گندم از جمله مزایای این محصول است.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟