سدهای لرستان پر شد


سدهای لرستان پر شد

خرم آباد - ایرنا - سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: بارش های مناسب سال زراعی جاری موجب پرشدن و در مواقعی سرریزکردن سدهای استان شد.

احمد گودرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه سیلاب فروردین ماه خسارات فراوانی دراین استان برجا گذاشت و از این حیث حادثه ای ناگوار قلمداد می شود اما این سیلاب یک روی دیگری هم داشت.
وی افزود: سال گذشته در این بازه زمانی اکثر سدهای استان خالی بود و در برخی از این سدها امکان کشاورزی در اراضی پایان دست وجود نداشت.
وی ادامه داد: سدهای خان آباد و کزنار الیگودرز کاملا خالی بودند و حجم مخزن سایر سدها نیز قابل توجه نبود به همین دلیل تنش های زیادی در پایین دست این سدها وجود داشت.
به گفته وی سد هاله کوهدشت و مروک دورود برای اولین بار سرریز ‌کردند و تا چندین سال نگرانی جهت تامین آب باغات پایین دست این سدها وجود نخواهد داشت.
گودرزی افزود: در بحث آب شرب نیز تقریبا همه هم استانی های عزیز به نوعی در چند سال اخیر با قطعی و کمبود آب در منازل مسکونی خود مواجه بودند که با توجه به تغذیه خوب سفره های آب زیرزمینی حداقل در تابستان پیش رو این مشکل وجود ندارد.
سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: چشمه ها و سراب ها پر آب شده اند و این نوید بخش یک سال پر محصول برای کشاورزان خواهد بود.
3210/6060

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها