انتشار اطلاعات جدید از پردازنده سری 3000 رایزن AMD


رسانه کلیک – شرکت AMD تا چند هفته دیگر به صورت رسمی از نسل سوم پردازنده های رایزن، پردازنده سری 3000 رایزن رونمایی می کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، پردازنده سری 3000 رایزن AMD می تواند از حداکثر سرعت حافظه 5000 مگاهرتز پشتیبانی کند. همچنین، بیشترین فرکانس پردازنده Zen 2 و یا سری 3000 […] نوشته انتشار اطلاعات جدید از پردازنده سری 3000 رایزن AMD...

رسانه کلیک – شرکت AMD تا چند هفته دیگر به صورت رسمی از نسل سوم پردازنده های رایزن، پردازنده سری 3000 رایزن رونمایی می کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پردازنده سری 3000 رایزن AMD می تواند از حداکثر سرعت حافظه 5000 مگاهرتز پشتیبانی کند. همچنین، بیشترین فرکانس پردازنده Zen 2 و یا سری 3000 رایزن، 5000 مگاهرتز است و UCLK نصف این مقدار است، بنابراین باید آن را حدود 1250 مگاهرتز تنظیم کرد. تفاوت بین حافظه کلاک و UCLK این است که حافظه کلاک تنها مختص به مموری کلاک داخلی و خارجی است، درحالی که UMC کلاک به کنترل کننده یکپارچه حافظه اختصاص دارد.

وقتی گفته می شود که حداکثر سرعت پردازنده نسل آینده رایزن 5000 مگاهرتز است، باید به این نکته توجه داشت که ممکن است تمامی سی پی یو ها توانایی دستیابی به این سرعت را نداشته باشند. همچنین موارد دیگری وجود دارد که بایستی آن ها را نیز در نظر گرفت، به عنوان مثال گفته می شود حداکثر سرعت پردازنده نسل دوم رایزن، 4000 مگاهرتز است، اما نمی تواند به آن دست پیدا کند. تنها ممکن است اورکلاکرها با استفاده از LN2 توانایی دستیابی به سرعت 5 گیگاهرتز را داشته باشند، اما برای مصرف کنندگان عادی این امر کمی دور از ذهن است.

انتشار اطلاعات جدید از پردازنده سری 3000 رایزن AMD

مادربرد های X570 نسبت به سری های قبلی خود پشتیبانی بهتری برای پردازنده های Zen 2 خواهند داشت. کمپانی AMD دلایل زیادی به شما می دهد تا از مادربرد درخشان و جدیدش در کنار پردازنده رایزن سری 3000، استفاده کنید. دلیل اصلی این شرکت، تراشه جدید X570 است.

این تراشه جدید برای اولین بار پشتیبانی از PCIe Gen 4 را به بازار خواهد آورد و وعده داده پهنای باند کنونی PCIe Gen3 را دو برابر خواهد کرد. این موضوع می تواند باعث عملکرد بهتر مولتی جی‌پی‌یو با تکنولوژی CrossfireX این کمپانی در نسل بعدی کارت های گرافیکی همچون Navi شود. البته هنوز کمپانی AMD اطلاعاتی درباره پشتیبانی Navi از PCIe Gen4 منتشر نکرده است. بهره برداری ای‌ام‌دی از این تکنولوژی روی پلتفرم AM4 نسل بعد، نشان می دهد که Navi نیز می تواند این کار را به خوبی انجام دهد.

هنوز اطلاعات زیادی از تراشه X570 در دسترس نیست؛ با این حال مطمئنا باید منتظر ویژگی های تاثیر گذار جدید، بهبود عملکرد انتقال نیرو در آماده سازی تعداد هسته بالاتر سی پی یو سری 3000 رایزن که شامل SKU ها با حداکثر 16 هسته می شود، باشیم.

Source: wccftech

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند