هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد


هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد

تهران – ایرنا – رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: از زمان وقوع حادثه سیل و فراخوان سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مبنی براستقرار و فعالیت موکب های اربعینی در مناطق حادثه دیده، تاکنون بیش از8 میلیون پرس غذای گرم در سه وعده صبحانه، نهار و شام طبخ و بین سیل زدگان کشور توزیع شد.

حسن پلارک روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: به رغم اعلام آمادگی یک هزار و 500 موکب دار دارای شناسنامه برای شروع فعالیت در مناطق سیل زده بنا به هماهنگی های لازم با استانداران و دیگر مسئولان مربوطه 230 موکب تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روز فعالیت داشتند.
وی اضافه کرد: با توجه سازماندهی و انجام اقدامات اولیه موکب های یادشده در بخش ها و مناطق روستایی، شهری و حتی صعب العبور در استان های خوزستان، لرستان، گلستان و ایلام مستقر شده و به ارایه خدمات مشغول بودند.
وی تاکید کرد: خدمات ارایه شده با کمک های مردمی و خیرین به انجام رسیده است و همچنان نیازمند حمایت های مردمی از طریق کد دستوری #233* ( ستاره، دویست و سی سه، مربع) هستیم.
پلارک گفت: اکثر موکب های یادشده بنا به اعلام مسئولان مربوطه مبنی بر عدم نیاز به فعالیت آن ها در شرایط کنونی جمع آوری شده و تنها به درخواست استاندار لرستان تعدادی از موکب های اربعینی در روستاهای دور افتاده مشغول طبخ و توزیع غذای گرم هستند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: ارایه کمک های مردمی به این ستاد از جایگاه ویژه ای به ویژه در آیین ملکوتی اربعین و این گونه حوادث برخوردار است، هم اکنون به صورت روزانه 7 هزار پرس غذای گرم در سه وعده غذایی بین روستاهای دورافتاده استان لرستان تا عادی شدن اوضاع، طبخ و توزیع می شود.
«در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای امسال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی به بسیاری از مناطق مختلف کشورمان وارد شده است که در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.»
اجتمام * 1933*9105

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر