ایثار از جنس مهربانی و آسمانی با ساخت کلاس درس


ایثار از جنس مهربانی و آسمانی با ساخت کلاس درس

کرج - ایرنا - اردیبهشت ماه هر سال شاهد برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز از جنس مهربانی و آسمانی هستیم که در آن سنگ بنای کلاس های درس به ویژه در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت نهاده می شود.

به گزارش ایرنا، برگزاری جشنواره های خیرین در استان ها نوید بخش موج همدلی و هم گام شدن برای ایجاد زیر ساخت های آموزشی برای دانش آموزان که آینده سازان ایران اسلامی هستند، می باشد.
جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که برای ساخت مدارس ایمن با گلریزانی از مهربانی، عطوفت و همدلی اقشار مختلف جامعه برای بازساختن خانه دوم فرزندان این مرز و بوم همراه می باشد بارقه ای از امید را دل فعالان عرصه تعلیم و تربیت در ایران اسلامی رقم می زند.
خیرین مدرسه ساز با دل دریایی که دارند به افق آینده ایران می اندیشند که با دستان همین دانش آموزان ساخته می شود به این دلیل به کمک نهاد مهم تعلیم و تربیت در کشور آمده اند به گونه ای که برای دولت در این بخش مهم نقش یک بازوی توانمند را دارند.
مردم قدرشناس ایران نیز این گام ارزشمند خیرین نیک اندیش مدرسه ساز را ارج می نهند زیرا نگاه مهربان و معنوی این عزیزان موجب شده است تا فرزندان ایران عزیز با آرامش درس بخوانند و با تلاش در سنگر علم و دانش قدر دان همت والای این بزرگ مردان خیر در جامعه باشند و این مهم در دلنوشته های دانش آموزان به خیرین مدرسه ساز کاملا مشهود است.
دلنوشته های دانش آموزان به خیرین مدرسه ساز که ریشه در احساس عمیق درونی آنان به این نیک اندیشان جامعه دارد ، موجب می شود که اشک شوق و افتخار در چشمان هر خواننده یا شنونده ای حلقه بزند و این مهم بهترین پاداش و لذت برای این عزیزان پس از پاداش خداوند است.
** نمره خیرین در مدرسه سازی بیست است
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مدرسه بستری مناسب برای تربیت انسان عالم است که آموزش و پرورش با کمک خیرین مدرسه ساز در این مسیر گام بلندی برداشته است تا فرزندان تربیت شده با بالاترین گنجینه علم در مسیر ارتقای کشور حرکت کنند.
مهراله رخشانی مهر بیان داشت: خیرین نیک اندیش با گرد هم آمدن در مجمع خیرین مدرسه ساز به الگویی ملی و فرا ملی در عرصه خدمت تعلیم و تربیت و سایر بخش های حمایتی در کشور تبدیل شدند به گونه ای که رکوردار در حوزه حرکت معنوی خیری تبدیل شده اند.
وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز در امر مقدس مدرسه سازی نمره بیست را به خود اختصاص داده اند، خاطرنشان کرد: ساخت فضاهای آموزشی با کیفیت و با استاندارد با سبک ایرانی – اسلامی در کشور قابل تحسین است.
وی بیان داشت: در حاثه سیل اخیر در کشور حدود 440 میلیارد تومان خسارت به فضاهای آموزشی کشور وارد شد که خیرین در همایش ملی که در هفته گذشته در تهران برگزار شد برای کمک به ساخت مدرسه در استان های سیل زده خوش درخشید.
وی یادآورشد: البرز در بخش فضای آموزشی با مشکل روبرو است که افزایش کمک خیرین مدرسه ساز و مشارکت های مردم نقش تاثیرگذاری در ساخت کلاس های درس مورد نیاز در این استان دارد.
** فعالییت 650 هزار خیرمدرسه ساز در کشور
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز گفت: 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و یک هزار نفر در خارج از کشور با این مجمع همکاری دارند.
محمدرضا حافظی اظهار داشت: ‌زمانی که مدارس کشور چهارنوبته بود و دانش آموزان بستر مناسبی برای کسب علم و دانش نداشتند، هسته‌ مرکزی جامعه خیرین مدرسه ساز پایه گذاری شد.
وی با اشاره به اینکه دین‌ اسلام‌ به علم ‌و ‌دانش توجه ویژه ایی دارد، خاطرنشان کرد: ترویج علم حتی از زیارت خانه‌ خدا که جزو واجبات است بالاتر بوده لذا نیک اندیشان در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده و بستر پیشرفت فرزندان ایران اسلامی را فراهم می کنند.
وی تصریح کرد: با وجود خیران و نیک اندیشان عرصه علم و دانش، 450 شهرستان کشور دارای مجمع خیرین است و اقدامات ارزشمندی را به منثه ظهور رسانده اند.
وی با بیان اینکه قدرت در کسب مال و منال و دارایی نیست بلکه اصل قدرت در کسب و ارتقای علم و دانش است، ادامه داد: هر جامعه ای که آموزش و پرورش موفق داشته باشد در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی، رفاهی، اقتصادی و فرهنگی با موفقیت روبرو خواهد شد و خلاف این چیزی جز محرومیت نیست.
وی یادآورشد: در دنیای وانفسای کنونی که جنگ و ظلم و بی عدالتی جهان را در بر گرفته است ملت ما در تمامی شهرها، روستاها و استان ها اینگونه گردم هم جمع می شوند تا بستر ارتقای دانش آینده سازان کشور را فراهم کند.
وی تاکید کرد: مدرسه سازی در ایران به یک مسابقه فرهنگی ملی تبدیل شده است به گونه ای که هر فردی که دلش برای تعلیم و تربیت می سوزد می تواند با هر توان مالی که دارد در آن شرکت کند.
** البرز با کمبود فضای آموزشی مواجه است
استاندار البرز گفت: این استان با داشتن جمعیت دانش آموزی بالا با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است که تامین آن نیازمند افزایش اعتبارات دولتی و همت والای خیرین مدرسه ساز و مشارکت های مردمی با هر توان مالی است.
عزیزاله شهبازی اظهار داشت: احداث فضاهای آموزشی جدید در البرز که دارای بیشترین مدارس دوشیفته، رشد بالای سالانه دانش آموزی، تراکم دانش آموزی بالاتر از میانگین کشوری در کلاس درس و فرسوده بودن نیمی از مدارس می باشد، ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: البرز استانی با هویت است که در آن عالمان و نخبگان بزرگی در عرصه های دینی، علمی و هنری رشد پیدا کرده اند و به انقلاب و جامعه خدمت کردند لذا مردم این استان می توانند مثل گذشته با مشارکت در کارها برگ دیگر بر افتخارات البرز بیفزایند.
وی یادآور شد: در برخی از مناطق البرز واحدهای مسکونی به صورت مجتمع یا شهرک احداث شده است در حالی که فضای آموزشی برای آن پیش بینی نشده است.
وی تصریح کرد: البرز نیاز به ساخت فضای آموزشی دارد زیرا جمعیت دانش آموزی آن هر ساله در حال رشد است و باید سالانه 400 کلاس درس جدید در این استان احداث و تجهیز شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش البرز ادامه داد: به طور قطع بودجه‌ها و اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای موجود نیست، به این دلیل انسان‌های خیر وارد میدان شده و با ساخت مدرسه به میهن خود خدمات ارزشمندی ارائه می دهند.
شهبازی با اشاره به اینکه خیران مدرسه ساز تلاش‌های گسترده‌ای برای ساخت فضاهای آموزشی در البرز انجام داده اند، افزود: اما با توجه به نیاز این استان به کلاس درس ، نیاز به افزایش مشارکت های مردمی با هر توان مالی داریم.
وی بیان داشت: ساخت و تجهیز 7 هزار کلاس درس در البرز از طریق تخصیص اعتبارات کشوری و استانی سال های زیادی طول می کشد در حالی که افزایش سطح مشارکت های مردمی می تواند به ساخت کلاس های درس در این استان سرعت ببخشد.
وی در ادامه به برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز البرز در بیست و ششم اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و افزود: از همه خیران دعوت می کنیم با مشارکت در این جشنواره گامی دیگر در راه ساخت کلاس های درس برای فرزندان ایران کوچک بردارند.
وی تاکید کرد: همیشه با مشارکت افراد نیکوکار مشکلات بزرگی در کشور حل شده است که یکی از این مشکلات در بخش فضای آموزشی بوده است به این دلیل است که از خیران نیک اندیش مدرسه ساز به عنوان بازوان دولت در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی یاد می شود.
** خیرین مدرسه ساز در البرز کارنامه درخشانی دارند
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: خیرین مدرسه ساز در ساخت فضاهای آموزشی این استان کارنامه درخشانی دارند که این حرکت معنوی آنان قابل تحسین است.
سالار قاسمی اظهار داشت: برنامه آتی مجمع خیرین مدرسه ساز در البرز باید با محوریت نیاز سنجی، توانمندسازی هدایت شود.
وی بیان داشت: حضور خیرین در امر ساخت مدرسه در سال جاری از رشد خوبی برخودار بوده که لازم است در استان از خدمات شایسته مجمع خیرین و اعضای آن تقدیر به عمل آید.
وی یادآورشد: بیست و یکمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز بیست و ششم اردیبهشت ماه 98 در تالارشهیدان نژاد فلاح کرج برگزار می شود.
وی در ادامه به ایجاد نمایشگاه و ارائه دستاوردهای خیرین و نحوه اطلاع رسانی این امر خداپسندانه به عنوان تشویق و ترغیب افراد در به منظور پیوستن به گروه خیرین مدرسه سازپرداخت و تصریح کرد: با دعوت افراد خیر و استفاده از ظرفیت شرکت های صنعتی و تشویق و ترغیب آنها در امر ساخت مدرسه و ایجاد بستر برای آگاه سازی از طریق رسانه ها زمینه همکاری مردم در امر خیرین مهیا خواهد شد.
وی تشکیل کارگروه های تخصصی در مجمع خیرین البرز را ضروری دانست و یادآور شد: با توانمند سازی، نیاز سنجی و تشکیل کارگروه های تخصصی در این بخش باید زمینه و بستر مناسب را برای جذب اعتبارات دولتی و کمک خیرین دراستان البرز بوجود آورد.
** خیرین مدرسه ساز البرز حائز رتبه سوم کشوری
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز هم گفت: خیرین مدرسه ساز این استان سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشوری شدند.
محمدرضا اسپرورین افزود: خیرین مدرسه ساز البرز این رتبه را به دلیل جذب کمک های بیشتر و انجام تعهدات کسب کردند.
وی اظهار داشت: این امر با همت خیرین و مدیران استان محقق شد و البرز از معدود استان هایی است که مسئولان و مجامع خیرین آن هماهنگ عمل می کنند.
وی تصریح کرد: تا کنون خیرین مدرسه ساز در تکمیل پروژه های آموزشی نمیه تمام و ساخت کلاس های درس در مناطق پر جمعیت این استان موفق عمل کردند.
وی ادامه داد: در البرز کارگر خیری در امر مقدس مدرسه سازی فعالیت دارد که هر سال یک نیمکت را به دانش آموزان این استان اهدا می کند.
وی بیان داشت: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز در ماه مهمانی خدا ، بیست و ششم اردیبهشت ماه 98 در ساعت 21.30 در تالار شهیدان نژادفلاح با حضور خانواده معظم شهدا ، مقامات کشوری و لشکری برگزار می شود که در این محفل مهم منتظر قدم سبز و نیک همه شهروندان ایران کوچک هستیم.
** نگاه آسمانی خیرین مدسه ساز قابل تحسین است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز نیز گفت: نگاه آسمانی خیرین مدرسه ساز قابل تحسین است زیرا با گذشت از مال و دارایی خود خدمت بزرگی به مردم ایران در عرصه تعلیم و تربیت و رشد و توسعه کشور می کنند.
محمد افزود: خیرین نیک اندیش البرز در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که اردیبهشت ماه سال گذشته برگزار شد، رتبه سوم کشور را در بخش تعهدات و مشارکت کسب کردند.
وی از خیرین مدرسه ساز به عنوان بازوانی توانمند در جامعه یاد کرد و خاطرنشان شد: خیرین گرانقدر مدرسه ساز در تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز استان نقشی مهم دارند به گونه ای که 35 درصد مدارس کشور توسط آنان ساخته می شود.
وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز با اهدافی آسمانی در عرصه آماده کردن کلاس های درس برای دانش آموزان گام بر می دارند، تصریح کرد: البرز درجشنواره های هفدهم ، هجدهم و نوزدهم نیز رتبه نخست تحقق تعهدات را در کشور به خود اختصاص داده است.
دلاوریان میانگین تحقق تعهدات خیرین مدرسه ساز در سه جشنواره یاد شده را 3.7 و 9 درصد در مجموع به مبلغ بیش از 581 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی اضافه کرد: به رغم فعالیت های انجام شده ، البرز 7 هزار کلاس درس کم دارد که ساخت و تامین آن نیازمند همت خیرین نیک اندیش است.
وی ادامه داد: سالانه 12 هزار نفر به جمعیت البرز افزوده می شود در حالی که فضای آموزشی لازم برای آن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: رفع تنگناهای آموزشی در استان البرز نیاز به نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد.
استان البرز 240 هزار دانش آموز دارد.
2819/6993

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر