پاسخ به دعوت باطل، آدمی را گرفتار حرام‌های اقتصادی و اخلاقی می‌‌کند


پاسخ به دعوت باطل، آدمی را گرفتار حرام‌های اقتصادی و اخلاقی می‌‌کند

یک استاد برجسته اخلاق با بیان اینکه پاسخ به دعوت باطل سبب افتادن انسان در حرام اقتصادی، اخلاقی، جسمی و عملی می شود، گفت: مومنان حقیقی به چنین دعوتی پاسخ مثبت نمی دهند بلکه پاسخ آنها به دعوت حق از طرقی همچون خمس، زکات و انفاق است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: در قرآن مجید خداوند بندگان را به صورت های گوناگون به حق دعوت کرده است.

این استاد برجسته اخلاق افزود: دعوت های الهی در قرآن کریم نکته ای است که به قلب انسان آرامش داده، امید و عاقبت به خیری در قیامت را برای او به دنبال دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعوت انسان به سوی حق نشان از توجه خداوند نسبت به او است، تصریح کرد:‌ خداوند متعال از طریق پیامبران به انسان ها پیام داده که دعوت کننده آنها به سوی حق است؛ هر کس به آن پاسخ مثبت دهد، خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه استجابت دعوت الهی فضل، احسان، رحمت، غفران، رضوان و بهشت برین را به دنبال دارد، اظهار کرد: به همین منظور همه آیات قرآن مجید انسان را به سوی حق دعوت می کند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره دعوت الهی به سوی حق، بیان کرد: خداوند در قرآن مجید انسان را به سوی خود دعوت می کند و هر کس غیر از او انسان را به سوی خود دعوت کند، نتیجه اش عذاب است.

استاد حوزه علمیه درباره عکس العمل فطرت انسان نسبت به دو دعوت حق و باطل، گفت: پاسخ به دعوت باطل سبب افتادن انسان در حرام اقتصادی، اخلاقی، جسمی و عملی می شود که نتیجه ای جز جهنم و عذاب الهی را در پی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ربا یکی از حرام های اقتصادی است که دشمنان شیطان صفت انسان را به آن دعوت می کنند، ابراز کرد:‌ طبق اسناد تاریخی قوم یهود ربا را اختراع کردند و تا پیش از آنان چنین چیزی وجود نداشته است کما اینکه قوم لوط نیز هم جنس بازی را ابداع کردند و پیش از آنان کسی این عمل زشت و پلید را انجام نداده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد فاسق و فاجر، انسان را به سوی آتش و طاغوت فرا می خوانند اما مومنان حقیقی به چنین دعوتی پاسخ مثبت نمی دهند بلکه آنان به دعوت الهی پاسخ مثبت داده و در همه مسائل از جمله مسائل اقتصادی با دادن خمس، زکات و انفاق تابع دستورات الهی هستند و اینگونه فضل، رحمت و برکت الهی را به دست می آورند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید