تاکید بر راه اندازی کانال مالی ویژه محور دیدار وزیر بهداشت با سفیر سوئیس


تاکید بر راه اندازی کانال مالی ویژه محور دیدار وزیر بهداشت با سفیر سوئیس

نمکی از سفیر سوئیس خواست، کانال مالی ویژه که به منظور تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور تنظیم شده است، هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شده و همچنین، همکاری‌های بانکی سوئیس در زمینه دارو و غذا، هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

به گزارش جماران؛ وزیر بهداشت گفت: سرمایه‌گذاران اندیشمند سوئیسی می‌دانند که دوران کم‌خردی ترامپ سپری شده و ملت ایران این دوره را نیز طی خواهند کرد. بنابراین سرمایه‌گذاری در کشوری که ٨٥ میلیون نفر جمعیت داشته و می‌تواند برای بازار ٣٠٠ میلیون نفری منطقه نیز تولید و صادرات داشته باشد، بسیار دوراندیشانه و منطقی است.

سعید نمکی در دیدار سفیر سوئیس، در خصوص کمک‌های بشردوستانه این کشور به سیل‌زدگان سیلاب‌های اخیر در ایران اظهار کرد: جا دارد در ابتدا از کمک‌های بشردوستانه کشور سوئیس به هموطنان آسیب‌دیده‌مان تشکر کنم؛ چرا که در مواقع سخت و حساس، کمک، ابراز محبت و حتی یک پیام از سوی کشورها می‌تواند موجب آرامش خاطر شود.

وزیر بهداشت با بیان این که در ایران ٦٦ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی فعالیت داشته و در زمینه آموزش پزشکی به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم، عنوان کرد: در حال حاضر در تمام استان‌های کشور دانشگاه یا دانشکده پزشکی وجود داشته و بنیه علمی خوبی در زمینه علوم پزشکی داریم. همکاری‌های ما با سایر کشورها باید به بخش‌های غیر پزشکی نیز توسعه پیدا کند و خوشبختانه کشور سوئیس در این زمینه دارای تجربه و دانش فنی زیادی است.

نمکی تصریح کرد: در حوزه غذا و دارو از ٦٠ سال قبل و حتی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکای سوئیسی بسیاری در ایران داشتیم و در حال حاضر نیز کمپانی‌های بزرگ سوئیس در حوزه دارو و غذا در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند که این موضوع، نشان‌دهنده خردمندی سرمایه‌گذاران سوئیسی است؛ چراکه می‌دانند بازار ایران بازاری ماندگار، پایدار و پرسود است.

وزیر بهداشت ادامه داد: سرمایه‌گذاران اندیشمند سوئیسی می‌دانند که دوران کم‌خردی ترامپ سپری شده و ملت ایران این دوره را نیز طی خواهند کرد، بنابراین سرمایه‌گذاری در کشوری که ٨٥ میلیون نفر جمعیت داشته و می‌تواند برای بازار ٣٠٠ میلیون نفری منطقه نیز تولید و صادرات داشته باشد، بسیار دوراندیشانه و منطقی است.

نمکی در ادامه این نشست، از سفیر سوئیس خواست، کانال مالی ویژه که به منظور تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور تنظیم شده است، هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شده و همچنین، همکاری‌های بانکی سوئیس در زمینه دارو و غذا، هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وزیر بهداشت، همچنین بر مساعدت وزارت بهداشت در خصوص تسهیل حضور و فعالیت‌های شرکت‌ها و کمپانی‌های سوئیسی در ایران تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز همدردی با سیل‌زدگان ایران گفت: کمک‌های دولت سوئیس به سیل‌زدگان اخیر، نشان از همدردی عمیق دولت و مردم سوئیس با مردم آسیب‌دیده از سیل اخیر استان‌های مختلف ایران است. سفیر سوئیس در جمهوری اسلامی ایران در ادامه برای پیگیری موضوعات بانکی در اسرع وقت و تشریح و بیان نتایج این اقدامات قول مساعد داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم