کانال مالی ویژه تامین کالاهای اساسی سریعتر راه اندازی شود


کانال مالی ویژه تامین کالاهای اساسی سریعتر راه اندازی شود

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با سفیر سوییس از وی خواست، کانال مالی ویژه که به منظور تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور تنظیم شده است، هرچه سریعتر راه اندازی شده و همچنین همکاری‌های بانکی سوییس در زمینه دارو و غذا عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، سعید نمکی روز یکشنبه در دیدار با سفیر کشور سوییس گفت: سرمایه گذاران اندیشمند سوییسی می‌دانند که دوران کم خردی ترامپ سپری شده و ملت ایران این دوره را نیز طی خواهند کرد، بنابراین سرمایه گذاری در کشوری که 85 میلیون نفر جمعیت داشته و می‌تواند برای بازار ٣٠٠ میلیون نفری منطقه نیز تولید و صادرات داشته باشد، بسیار دوراندیشانه و منطقی است.
وی در این دیدار درباره کمک‌های بشردوستانه این کشور به سیل زدگان سیلاب‌های اخیر در ایران، بیان کرد: باید از کمک‌های بشردوستانه کشور سوییس به هموطنان آسیب دیده کشورمان تشکر کنم، زیرا در مواقع سخت و حساس، کمک، ابراز محبت و حتی یک پیام از سوی کشورها، در آن شرایط می‌تواند موجب آرامش خاطر شود.
وزیر بهداشت اظهار داشت: در ایران 66 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی فعالیت داشته و در زمینه آموزش پزشکی به دستاوردهای خوبی رسیدیم. در حال حاضر در تمام استان‌های کشور، دانشگاه یا دانشکده پزشکی وجود داشته و بنیه علمی خوبی در زمینه علوم پزشکی داریم، همکاری‌های ما با سایر کشورها باید به بخش‌های غیرپزشکی نیز توسعه پیدا کند و خوشبختانه کشور سوییس در این زمینه دارای تجربه و دانش فنی زیادی است.
نمکی ادامه داد: در حوزه غذا و دارو از 60 سال قبل و حتی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکای سوییسی بسیاری در ایران داشتیم و در حال حاضر نیز کمپانی‌های بزرگ سوییس در حوزه دارو و غذا در ایران سرمایه گذاری می‌کنند که این موضوع نشان دهنده خردمندی سرمایه گذاران سوییسی است؛ زیرا می‌دانند بازار ایران بازاری ماندگار، پایدار و پرسود است.
وی همچنین بر مساعدت وزارت بهداشت درباره تسهیل حضور و فعالیت‌های شرکت‌های سوییسی در ایران تاکید کرد.
در ابتدای این دیدار، مارکوس لایتنر، سفیر کشور سوییس در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان کشورمان گفت: کمک‌های دولت سوییس به سیل زدگان اخیر، نشان از همدردی عمیق دولت و مردم سوییس با مردم آسیب دیده از سیل اخیر استان‌های مختلف ایران است.
سفیر کشور سوییس در جمهوری اسلامی ایران در ادامه بر پیگیری موضوعات بانکی در اسرع وقت و تشریح و بیان نتایج این اقدامات قول مساعد داد.
اجتمام*9482*1193

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟