دانشگاه شیراز و پوآتیه فرانسه تفاهم نامه همکاری امضا کردند


دانشگاه شیراز و پوآتیه فرانسه تفاهم نامه همکاری امضا کردند

شیراز-ایرنا-رئیس دانشگاه شیراز و رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه در نشستی مشترک که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد در مورد راهکارهای گسترش همکاری های علمی، تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش ایرنا در این نشست که یکشنبه با حضور نمایندگان دانشگاه پوآتیه فرانسه و دانشگاه شیراز برگزار شد، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های مشترک آموزشی و انجام فعالیت های پژوهشی مشترک به عنوان محورهای همکاری در قالب تفاهم‌نامه‌ای منعقد و درباره راه‌های گسترش همکاری های علمی و آموزشی دو جانبه بحث و تبادل نظر شد.
رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه در این نشست اظهار داشت: پوآتیه، دانشگاه شاخص بین‌المللی در فرانسه است و نگاه ژئوپلیتیک برای ما بسیار اهمیت دارد.
ایو ژان (Yves Jean) ادامه داد: در شرایط امروزی با دشوار شدن روابط بین المللی، روشنفکران می‌توانند راه‌ها را باز کنند و محققان دانشگاه پوآتیه مایل به گسترش همکاری های خود با دانشگاه شیراز هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار دانشجو که حدود چهار هزار نفر آنها از 122کشور جهان هستند، در دانشگاه پوآتیه مشغول به تحصیل در رشته های مختلف‌اند.
رئیس دانشگاه پوآتیه فرانسه این دانشگاه را در زمینه علوم بین رشته ای پیشرو توصیف کرد و گفت: با گسترش دوره های بین رشته ای، با دیدگاهی کلی به موضوع ها نگریسته می شود و می توان به نیازهای جامعه پاسخ داد.
پواتیه (Poitiers) شهری بر کرانه رود کلن و در باختر کشور فرانسه در نزدیکی پاریس واقع شده‌ است و دومین شهر با اهمیت دانشگاهی در این کشور محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه شیرازهم در این نشست با معرفی ظرفیت‌های مختلف این دانشگاه، گفت: در دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و مادر جنوب کشور، 17هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل‌ هستند.
حمید نادگران، با اشاره به جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی‌ ملی و بین المللی بیان کرد: براین اساس 2 دانشگاه پواتیه و شیراز در چارچوب همکاری علمی، طرفین می توانند از ظرفیت ها و تجارب یکدیگر استفاده کنند.
وی افزود: همکاری بین المللی میان دانشگاه های ایران و کشور های مختلف برای توسعه و رشد علمی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
7375 /6118 /2027

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !