بهترین روان کننده برای روابط جنسی چیست؟ زمانی که رابطه جنسی شروع می شود، بدون توجه به آنچه لذت می برید، معمولا می توانید بر اساس قاعده بازی کنید: مرطوب بودن بهتر است. اگر شما همیشه با واژن خشک رابطه جنسی برقرار می کنید، بهتر است این روش را عوض کنید. استفاده از روغن ها سبب اصطکاک کمتر، پوست نرمتر و بهبود تمام جنبه های رابطه جنسی بدون در نظر گرفتن جنس، سن یا مرحله زندگی، می شود. در این مقاله از بخش جنسی دکتر سلام، نکاتی در مورد روغن ها و روان کننده ها وجود دارد.

انتخاب بهترین روان کننده برای روابط جنسی

بهترین روان کننده برای روابط جنسی

در حقیقت، بر اساس یک مطالعه دانشگاه هند، 70 درصد از 2453 زن گفته اند، استفاده از روغن، رابطه جنسی را بهتر و لذت بخشتر می کند. کاریل بلاو، درمانگر رابطه جنسی در نیویورک می گوید: نیاز به استفاده از روغن ها و روان کننده ها به این معنا نیست که شما به شریک زندگی خود علاقه مند نیستید. او می گوید: من فکر می کنم که روغن ها مانند یک دلگرمی برای خانم شما یا روشی برای صرفه جویی در وقت است. زیرا لازم است که برای مرطوب شدن واژن خانم ها، چند دقیقه ای را برای تحریک آنها، وقت بگذارید.

خرید چه نوع روان کننده ای بهتر است؟

هنگام خرید، به انواع مختلف روغن ها و ژل ها و همچنین برچسب روی آنها دقت کنید و آنها را مطالعه کنید. روان کننده ها انواع مختلفی دارند:

آبی سیلیکون روغنی ترکیبی، ترکیبی از موارد بالا

روان کننده های ترکیبی، اغلب ترکیبی از آب و سیلیکون هستند و بر پایه هر دو ماده است و ساختارهای مختلف بسیاری متناسب با نیاز شما وجود دارد.

برپایه آب

این نوع روان کننده که به عنوان روان کننده همه کاره نیز شناخته می شود، برای هر نوع فعالیت جنسی، حتی در استفاده از اسباب بازی های سیلیکونی نیز، مورد استفاده قرار گیرند. بلاو می گوید: روان کننده های بر پایه آب، همراه با استفاده از کاندوم نیز بی ضرر هستند و همچنین می توانند خطر پارگی کاندوم را نیز کاهش دهند.

برای رابطه جنسی واژینال، مرطوب کننده های طبیعی شخصی وجود دارد که pH واژن را متعادل می کند و اصطکاک را کاهش می دهد. این نوع از روان کننده ها به دلیل رنگی نکردن ملحفه ها، پخش شدن راحت روی پوست و شستشوی راحت با آب، بسیار محبوب و مورد توجه واقع شده است.

انتخاب بهترین روان کننده برای روابط جنسی

بر پایه سیلیکون

شما می توانید روان کننده های سیلیکونی را که مانند یک لایه های ابریشم بر روی قسمت های حساس شما است را امتحان کنید. از آنجایی که سیلیکون هایپوآلرژیک است، اکثر مردم نسبت به استفاده از آن حساسیت نمی دهند. همچنین نوع لیتیومی آن، تاثیر طولانی تری دارد. اگر شما به دنبال استفاده از روان کننده ای هستید که اثر طولانی مدت دارد و نیاز به استفاده مجدد از آن نباشد، این نوع بهتر است.

بر اساس آزمایش های انجام شده بر روی انواع روان کننده ها، استفاده از روان کننده های سیلیکونی در زیر دوش، نتیجه بهتری دارد زیرا آب همه روان کننده های دیگر را با خود می شوید.

سیلیکون موجود در روان کننده ها می تواند سطح اسباب بازی های جنسی سیلیکونی را خراب کند. بلاو می گوید: زمانیکه این اتفاق می افتد، اسباب بازی های جنسی شما غیر بهداشتی می شوند، زیرا این سبب سایش سیلیکون می شود که باکتری ها می توانند بر روی آن رشد کنند.

دکتر بلاو یاد آور می شود که اگر اسباب بازی های جنسی خود را با دیگران به اشتراک می گذارید، زمانیکه از آنها استفاده می کنید، برای ایمنی خود از روان کننده های بر پایه آب استفاده کنید.

روان کننده های سیلیکونی برای استفاده همزمان با کاندون، امن و بی ضرر هستند.

انتخاب بهترین روان کننده برای روابط جنسی

بر پایه روغن

اگر شما نمی توانید به راحتی پشت سر هم تحریک شوید، این نوع از روان کننده موهبتی است که شما را به راحتی تحریک و در مسیر قرار می دهد. روان کننده های روغنی می توانند همچنین برای ماساژ در زمان رابطه جنسی و سرگرم کردن، استفاده شوند. اما اگر شما از کاندوم لاتکس استفاده می کنید، این نوع روان کننده برای استفاده مناسب نیستند. این نوع روان کننده سبب افزایش اصطکاک و احتمال پارگی کاندوم شود. همچنین روان کننده های روغنی خطر ابتلا به انواع عفونت را مانند عفونت باکتریایی واژینال افزایش می دهد. لکه دار شدن ملحغه ها و رو تختی ها نیز، یکی دیگر از دلایل ناکارامدی این نوع روان کننده ها است.

روان کننده های طبیعی

استفاده از روان کننده های طبیعی، در چندین سال گذشته در حال رشد است. هر چند این موضوع نیز وجود دارد که واقعا روان کننده طبیعی به چه معنی هستند. اساسا برای پیدا کردن روان کننده های طبیعی، باید به دنبال محصولاتی باشید که دو گزینه اصلی مواد طبیعی بیشتر و مواد غیر طبیعی کمتر، در آن وجود داشته باشد. آلئو کادابرا یک گزینه مناسب است، زیرا 95 درصد از مواد تشکیل دهنده آن از گیاه آلئوورا است