مهندسی که پایه‌گذار بزرگ‌ترین طرح فرهنگی در منطقه 13 تهران شد


مهندسی که پایه‌گذار بزرگ‌ترین طرح فرهنگی در منطقه 13 تهران شد

مهدوی عارف؛ امام جماعت مسجد جامع جعفریه تهران نو، مهندسی است که پایه‌گذار بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی در منطقه 13 شهر تهران شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: شناخت ائمه جماعات اثرگذار در سطح مساجد و پیرو آن جامعه، علاوه بر معرفی الگوهای نیک به افراد، می‌تواند مشوقی برای ائمه جماعات جوان‌تر در مدیریت هر چه بهتر مساجد نیز باشد.

خبرنگار ما طی سلسله گزارش‌هایی به معرفی تعدادی از ائمه جماعات با سابقه و اثرگذار در محیطی که در آن قرار داشته یا دارند، می‌پردازد و در همین راستا در این نوبت به شرح زندگی حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدوی عارف» امام جماعت مسجد جامع جعفریه، پرداختیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی عارف پس از فارغ التحصیلی از رشته مهندسی عمران در دانشگاه شهید رجایی، در واسط دهه ۷۰، مشغول فراگیری علوم دینی و حوزوی شد، البته وی در دوران دانشجویی نیز فعالیت های تبلیغی و فرهنگی گسترده ای در دانشگاه شهید رجایی و حوزه علمیه قائم (عج) چیذر تهران، انجام می داد.

مهندسی که پایه‌گذار بزرگ‌ترین طرح فرهنگی در منطقه 13 تهران شد

مهندسی که پایه‌گذار بزرگ‌ترین طرح فرهنگی در منطقه 13 تهران شد

یکی از برنامه های جالب در مسجد جامع جعفریه، برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال به ویژه در فصل تابستان با هدف غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان به ویژه دانش جویان و دانش آموزان است.

تاسیس و حمایت از پایگاه بسیج خواهران، یکی از مهم ترین اقدامات مهدوی عارف است که زمینه حضور و فعالیت صدها تن از بانوان منطقه 13 شهر تهران را در مسجد جامع جعفریه فراهم کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی عارف همچنین در حوزه نویسندگی و پژوهشگری نیز بسیار موفق است و تاکنون چندین جلد کتاب تالیف کرده است که از آنها جمله می توان به این موارد اشاره کرد: مبانی،کارکردها و ویژگی های مساجد (با مشارکت دکتر سید جواد هاشمی فشارکی)، مبانی معماری مساجد، آیات موضوعی نماز و اخلاص در نماز.

مهندسی که پایه‌گذار بزرگ‌ترین طرح فرهنگی در منطقه 13 تهران شد397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم