همه دشمنی شیطان زمان با تشیع است/امنیت و آرامش؛ رهاورد انس با قرآن


همه دشمنی شیطان زمان با تشیع است/امنیت و آرامش؛ رهاورد انس با قرآن

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمام دشمنی شیطان زمانه با مکتب تشیع است، گفت: انس با قرآن امنیت و آرامش روحی می آورد؛ آرامش و امنیتی که امروز وجود دارد؛ در حالی که در جوامع غربی ناراحتی روحی و روانیِ ناشی از بی خدایی، بیداد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حاج ابوالقاسم» دولابی در سلسله جلسات سخنرانی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ برگزار می شود، اظهار کرد: امام زمان(عج) می فرمایند: ما از توجه به شما غفلت نمی کنیم و شما را از یاد نمی بریم اگر نبود این توجه به طور قطع آلام مصائب بر شما هجوم می آورد و به دست دشمنان تکه تکه می شدید.


این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان اهل بیت(ع) در طول تاریخ از آسیب رساندن به پیروان ایشان از هیچ ظلمی فروگذار نکردند، گفت: ما در برهه هایی از تاریخ شاهد بودیم که شیعیان به جرم شیعه بودن زنده زنده در لای جرز دیوار گذاشته می شدند و به قتل می رسیدند و امروز بخشی از جلوه های این خشونت توسط داعش مشاهده می شود.


حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه در حال حاضر تمام دشمنی شیطان زمانه با مکتب تشیع است و با سایر مذاهب کاری ندارند، تصریح کرد: طاغوتیان با سایر مذاهب مشکلی ندارند چرا که آن مذاهب طاغوت ستیز نیستند و حتی با طاغوت دست بیعت نیز داده اند. دست دوستی به اهل بیت(ع) دادن پیام دارد و آن پیام این است که من به خدا و اولیای او متصل هستم و اگر چنین است باید در برابر طاغوت بایستم؛ بنابراین نمی شود انسان هم اولیای الهی را داشته باشد و هم با طاغوت بیعت کند، لذا اصلی ترین دشمنی طاغوت با پیروان اهل بیت(ع) است.


وی با بیان اینکه شیطان قسم یاد کرده تا انسان را اغوا کند، ابراز کرد: کسی که به طاغوت دست داده دیگر نیازی به اغوا کردن ندارد چون خود او اغوا شده است.


این استاد حوزه علمیه عدم اتحاد جامعه اسلامی و یک رنگ نشدن شیعیان را مهمترین عامل غیبت امام زمان(عج) دانست و گفت: چیزی که باعث شده شیعیان از دیدن امام محروم شوند رفتار ناشایستی است که از آنان سر می زند و آن عدم اتحاد و دلسوز نبودن به یکدیگر است. انسانی که با قرآن انس دارد با انسانی که با قرآن بیگانه است، فرق دارد یکی از برکات انس با قرآن کریم آرامش و امنیت است.


حجت الاسلام حاج ابوالقاسم تاکید کرد: کسانی که ایمانشان خالص است از آرامش و امنیت خاصی برخوردار هستند و هرگز احساس خطر نمی کنند امام سجاد(ع) می فرمایند: اگر همه آنها که در مشرق و مغرب باشند بمیرند و تنها من باشم و خدای من به همراه یک عدد مصحف شریف هرگز من احساس تنهایی و ترس نمی کنم؛ امام سجاد(ع) خلوت های خود را با قرآن کریم پر می کردند و مومن باید چنین باشد.


وی ادامه داد: امام سجاد(ع) فرمودند: «کسانی که دوست خداوند هستند، هیچ نگرانی و حزنی ندارند و تمام ناآرامی انسان یا برای گذشته است و یا برای ترس از آینده است اولیای الهی نه حزن و نه خوف دارند زیرا در گذشته هر چه رخ داده باشد می گویند خواست خداوند بوده؛ چون آنان در همه لحظات به وظیفه خود عمل می کنند، همچنین مومن می داند که هر بلایی بر سرش بیاید به نفع او است و این کلام الهی است و با این فرهنگ قرآن کریم به ما یاد می دهد نفوذ ناپذیر باشیم.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن باوران از آمریکا و ایادی او هراس به دل راه نمی دهند، گفت: مومن به واسطه انس با قرآن یک اراده پولادین پیدا می کند و شکست ناپذیر می شود به قدری مستحکم و قدرتمند می شود که با دست خالی می تواند قدرتمندترین ارتش جهان را با دست خالی شکست دهد و جوانان حزب الله لبنان مصداق بارز این سخن هستند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: دشمنان درباره مردم ما چه تصور کردند اگر این مردم قرار بود از هارت و پورت دشمنان بترسند که انقلاب 40 سالگی خود را تجربه نمی کرد؛ انس با قرآن کریم امنیت و آرامش روحی می آورد و امروز این آرامش و امنیت روحی جامعه به برکت قرآن است در حالی که در جوامع غربی ناراحتی روحی و روانی بیداد می کند و بسیاری از مردم آنان دچار افسردگی هستند که این ناراحتی روحی نتیجه بی خدایی آنان است.


وی افزود: از دیگر برکات انس با قرآن کریم استحکام در زندگی است زندگی کسی که با قرآن مانوس است با زندگی کسی که اهل قرآن نیست بسیار فرق دارد خداوند در سوره مبارکه اسراء می فرماید: قرآن به شیوه ای شما را رهنمود می شود که آن شیوه استوارترین شیوه در همه عرصه های زندگی است. همچنین ازدواج قرآنی سبب می شود زندگی انسان مستحکم شود و ملاک ازدواج قرآنی توجه به ایمان است نه مال و ثروت و قیافه؛ امروز نهایت عشق های زودگذر پر هزینه به متلاشی شدن کانون خانواده ها منتهی می شود.


استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: در سطح زندگی فردی و اجتماعی تنها قرآن است که ارتباطات خانوادگی را مستحکم می کند در غیر این صورت اگر زندگی انسان قرآنی نباشد مادیات مهم تلقی می شود و زمانی که مادیات مقدم شودند هر فرد پیله ای مانند کرم ابریشم گرد خود میتند و جامعه به جزیره های از هم جدا تبدیل می شود که هر کدام به فکر نان خودشان هستند در حالی که جامعه اسلامی چنین نیست و تمام اجزای آن باید به هم پیوسته و مستحکم باشند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !