فرماندار مهریز: تامین امکانات تفرجگاه غربال بیز نیازمند توجه ویژه هست


فرماندار مهریز: تامین امکانات تفرجگاه غربال بیز نیازمند توجه ویژه هست

یزد - ایرنا - فرماندار مهریز با اشاره به اینکه به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی ، تفرجگاه طبیعی « غربال بیز» این شهرستان در طول سال و به ویژه فصل بهار میزبان مسافران زیادی است ،گفت: امکانات این منطقه به هیچ وجه در شان مردم و مسافران نیست و برای رفاه حال مردم نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز یکشنبه در بازدید از غربال بیز، مهمترین نیاز منطقه را توسعه فضای پذیرایی و ایجاد سفره خانه سنتی با مشارکت بخش خصوصی ذکر کرد و افزود: دولت از همراهی خیران و سرمایه گذاران در این ارتباط حمایت می کند.
وی نیازهای مهم دیگر این تفرجگاه را، ساخت پارکینگ عمومی، ایجاد سکو و آلاچیق برای استراحت گردشگران، لوله‌گذاری و سنگ فرش شدن مسیر و نصب چراغ‌ روشنایی ذکر کرد .
فرماندار مهریز تصریح کرد: باید از فرصت وجود غربال بیز در مهریز برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و تامین رفاه حال مسافران و میهمانان در راستای توسعه شهر استفاده کرد.
زارع زاده مهریزی خاطر نشان کرد: کارهایی در زمینه رفاه حال مسافران در منطقه انجام شده ولی کافی نیست و امیدواریم با همت و حمایت مسئولان استان و مشارکت بخش خصوصی مسائل و مشکلات رفع شود.
غربال بیز یکی از جاذبه های طبیعی و تاریخی مهریز است که در طول سال افرادی زیادی از فضای فرحبخش اطراف چشمه آن استفاده می کنند.
مجموعه گردشگری غربال بیز با مساحت 10 هکتار در جوار روستای مدوار و در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد و با چشم اندازی زیبا و طبیعی آب از حفره های داخل کوه در محل جاری است و به باور مردم منطقه نخستین مجتمع زیستی و سکونتگاه انسان منطقه به شمار می رود.
منطقه ییلاقی غربال بیز در 10 کیلومتری غرب شهر مهریز قرار دارد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7536/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی