روایت هایی درباره جلسه روحانی با فعالان سیاسی/تاکید ایران بر پرهیز از جنگ /اولین دادگاه پدیده


خدمات رسانی 304 شناور نیروی دریایی در مناطق سیل‌زده، روایت بادامچیان از جلسه رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی، توضیح باهنر درباره حضور احمدی‌نژاد در افطاری جامعه اسلامی مهندسین، تایید محکومیت «هنگامه شهیدی» در دادگاه تجدیدنظر، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و دوم...

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی دریایی سپاه در ضیافت افطاری نیروهای سپاه در دفتر امام جمعه بندرعباس گفت: ۳۰۴ فروند شناور نیروی دریایی در مناطق سیل‌زده خدمت‌رسانی کرده اند که ۱۴۰ فروند از آنها متعلق به بسیج هستند.

روایت هایی درباره جلسه روحانی با فعالان سیاسی/تاکید ایران بر پرهیز از جنگ /اولین دادگاه "پدیده"

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی روایتی از جلسه رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی نقل کرد و با بیان اینکه دیدار رئیس جمهور با فعالان سیاسی در یک فضای صمیمانه برگزار شد، گفت: هر چه جلسه مسئولان با گروه‌های گوناگون بیشتر باشد، مفیدتر خواهد بود البته من معتقدم که در این جلسات باید راهکاری برای حل مشکلات ارائه شود.

محمدرضا عارف هم با اشاره به غیبتش در افطاری رئیس جمهور با رد حواشی منتشره در این درباره‌ گفت که به دلیل داشتن برنامه‌ای از پیش تنظیم شده در این نشست حضور نیافته است. وی در پاسخ به این سوال که برخی عدم حضور شما در این نشست را قهر تلقی کردند گفت: من اهل قهر نیستم. وقتی برنامه‌ای از قبل تنظیم می‌کنم و میزبان هستم باید عذرخواهی کنم. مرامم نیز همین است. روز گذشته هم از آقای واعظی خواستم از رئیس جمهور عذرخواهی کند که ان‌شاء‌الله ایشان عذر مرا پذیرفته باشند.

با اشاره به این جلسه آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملت نیز، سر یک میز نشستن جناح‌های سیاسی قابل توجه است، گفت: اقدام دولت که جناح‌های سیاسی را سر یک میز نشاند تا هر آنچه دل تنگشان می‌خواهد بگویند قابل توجه است.

در همین رابطه رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر این‌که امروز با حرکت در مسیر وحدت و همدلی می‌توان نقشه‌های دشمن را از میان برد، گفت: وحدت صرفا با حرف زدن محقق نمی‌شود، بلکه در عمل خود را نشان می‌دهد. امروز باید با حرکت در مسیر وحدت از ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.

همچنین محمدرضا باهنر، رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره حضور احمدی‌نژاد در افطاری جامعه اسلامی مهندسین گفت: بنده مسئولیت ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری را بر عهده دارم که در آن بیش از ۱۵ حزب عضویت دارند و در ضیافت ماه مبارک رمضان اعضای این احزاب را دعوت می کنیم. دعوت خاصی از آقای احمدی نژاد نشده بود و ایشان نیز در قالب همان دعوت عام در مراسم ما حضور داشتند.

روایت هایی درباره جلسه روحانی با فعالان سیاسی/تاکید ایران بر پرهیز از جنگ /اولین دادگاه "پدیده"

یک مقام پیشین وزارت دفاع آمریکا و مسئول سابق پرونده ایران در پنتاگون اذعان کرد که درباره دلیل استقرار ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس بزرگنمایی شده است و رسانه‌ها باید از بزرگ‌نمایی درباره احتمال جنگ با ایران دست بردارند.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در امور ایران هم با ادعای اینکه آنچه واشنگتن انجام می‌دهد جنبه دفاعی دارد، گفت که دولت ترامپ خواهان توافقی بهتر با ایران است، نه جنگ.

همچنین ، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برای تشریح هدف آمریکا از حضور نظامی گسترده‌تر در منطقه گفت: نیروهایی که مستقر می‌کنیم نیروهایی هستند که قبلاً در منطقه بوده‌اند، همان‌طور که می‌دانید ما گاهی ناوهای هواپیمابر به خلیج فارس می‌فرستیم، اما رئیس جمهور [دونالد ترامپ] می‌خواست مطمئن باشد که اگر چیزی رخ دهد، آماده خواهیم بود تا به گونه‌ای مناسب پاسخ دهیم. وی که ایران را یک تهدید فعال علیه منافع آمریکایی که در حال پراکندن هرج و مرج در خاورمیانه است، خواند و در عین حال گفت: کاخ سفید از فرصت مذاکره با تهران استقبال می‌کند.

سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در نشستی با حضور مسئولان برخی اندیشکده‌های مهم فرانسه، ضمن تشریح دلایل تصمیم اخیر تهران مبنی بر تعلیق برخی تعهدات برجامی، مواضع سیاسی اروپا در قبال برجام را زمانی ارزشمند دانست که نتیجه عملی در بر داشته باشد و ادعای رئیس‌جمهور آمریکا برای تلاش در جهت مذاکره با ایران را سوءاستفاده تبلیغی و غیرقابل اعتنا توصیف کرد.

علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با تاکید بر این‌که «ترامپ در جایگاهی نیست که با ایران بتواند مذاکره کند»، تاکید کرد که ترامپ وارد بعد نظامی با ایران نمی‌شود، چون آمریکایی‌ها به شدت از تهدیدهای ایران در منطقه تاثیرپذیر هستند و منافع آنها از توانمندی‌های جمهوری اسلامی آسیب‌پذیر می‌باشد.

روایت هایی درباره جلسه روحانی با فعالان سیاسی/تاکید ایران بر پرهیز از جنگ /اولین دادگاه "پدیده"

مصطفی ترک‌همدانی از صدور رای «هنگامه شهیدی» وتایید محکومیت وی در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و افزود: رای محکومیت موکلم در دادگاه بدوی که مجموعا ۱۲ سال و ۹ ماه حبس بود و ۷ سال و نیم آن قابل اجرا بود، با رد تجدیدنظرخواهی موکلم و بنده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب، عینا تایید شد.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده، به ریاست قاضی منصوری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد برگزار شد. در این جلسه رئیس دادگاه با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات متهمان این پرونده گفت: پرونده در حال حاضر دارای ۲۲ متهم و بیش از ۱۰۰ جلد بوده و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند مفتوح است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (یک شنبه) بیست و دوم اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش