در صورت بی‌تفاوتی دستگاه‌های ملی و بانک‌ها به رفع مسائل صنایع، مشکلات پیشین بازمی گردند


در صورت بی‌تفاوتی دستگاه‌های ملی و بانک‌ها به رفع مسائل صنایع، مشکلات پیشین بازمی گردند

استاندار مرکزی با بیان اینکه ناهماهنگی‌های بین دستگاهی بیش از تحریم‌ها به صنایع فشار می‌آورد، گفت: اگر بی‌تفاوتی و بی‌رغبتی و کم تمایلی به رفع مشکلات صنایع از سوی دستگاه‌های ملی و بانک‌ها صورت گیرد، بحران‌ها باز می‌گردند.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در جلسه شورای اداری استان مرکزی با تاکید بر رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در حوزه کاری و لزوم نظارت بر رفتارها برای اینکه اقدامی مغایر و خلاف در ادارات و معابر عمومی با این ایام نورانی و معنوی صورت نگیرد، افزود: مدیران نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند و همکاران در دستگاه‌های دولتی، کارخانجات و شرکت‌های بزرگ نیز الزامات را رعایت کنند. از آنجاکه مسئولان باید الگوی جامعه باشد باید از خود شروع کنیم تا مردم نیز رعایت کنند.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده درخصوص روز شوراهای اسلامی در شورای اداری گفت: تعامل با شوراها باید از حالت حرف و شعار خارج شود و کار راهبری و اجرایی بین دستگاه‌های اجرایی و شورا شکل گیرد، شوراها نیز می‌توانند مسئولان را طبق قانون دعوت و مکلف به حضور و طرح مباحث و پیشنهادات و نظرات کنند.

آقازاده تصریح کرد: کمتر از یک ماه دیگر سی اُمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و انتصاب مقام معظم رهبری فرا می‌رسد و با توجه به تعطیلی‌های مصادف شده با این ایام باید برنامه‌ریزی‌هایی جهت برگزاری مراسم ارتحال و اعزام و عبور زائران از استان انجام گیرد که در این راستا ستاد ارتحال در تلاش است.

وی با اشاره به روز قدس (۱۰ خرداد) بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی که حساس‌ترین و مهمترین مقاطع تاریخ جمهوری اسلامی است، از مدیران و مسئولان می‌خواهیم با برنامه‌ریزی خوب بستر حضور مردم را فراهم کنند، حضور مردم پاسخ محکمی به بدخواهان و دشمنان ملت ایران خواهد بود، دشمنی‌ها، تحریم‌ها و فشارها مستقیم مردم را هدف گرفته است و روز قدس به عنوان یادگار امام راحل یکی از فرصت‌هایی است که می‌توان فریاد ملت را به صورت مستقیم به گوش دشمنان این مرز و بوم رساند.

آقازاده گفت: روز قدس همواره تهدید و نگرانی برای دشمنان ایران بویژه اسرائیل بوده است و هرسال نیز این نگرانی‌ها افزایش می‌یابد به طوری که از روزهای قبل در تلاشند که آثار این حضور مردم را کمرنگ کنند، بر این اساس باید زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کرد.

وی با اشاره به مفقود شدن باران شیخی دختر ۸ ساله در شهر مهاجران گفت: یک موفقیت امنیتی و انتظامی در استان مرکزی شکل گرفت که باران بعد از یک تلاش برنامه دار و مهندسی شده ۲۷ روزه به کانون خانواده بازگشت و با پیدا شدن او آرامش خاطری در بین مردم ایجاد شد. این تلاش‌ها به افزایش اعتماد عمومی کمک می‌کند. ساعاتی پس از ربایش این کودک، نیروهای انتظامی و امنیتی به سرعت مکان باران را یافتند و با آزادی او، ربایندگان را دستگیر کردند. پرونده در دستگاه قضائی پیگیری خواهد شد و نتیجه به مردم اعلام می‌شود.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی استان و با اعلام هشدار نسبت به بازگشت احتمالی برخی از بحران‌ها به صنایع استان که عمدتاً ناشی از عواملی در خارج از استان است، گفت: استان مرکزی همه تلاش خود را به کار گرفته است، اما برخی از مسائل و موارد در اختیار استان نیست. سال گذشته بنا بر اعلام وزارت صمت یکی از استان‌های برتر در راه‌اندازی کارخانجات راکد و تعطیل بوده‌ایم و معاون وزیر کشور نیز در سفر به ساوه به این امر اشاره کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء آونگان را خریداری کرد و این واحد تولیدی هر چند کم، اما به تولید نشست، هپکو نیز وارد عرصه تولید شد، کارخانه مقره‌سازی ساوه با ۱۴ ماه حقوق معوقه کارگران خود در سال ۹۶ به معوقات صفر در سال ۹۷ رسید و حتی صنایع ماشین‌سازی، واگن‌سازی و آذرآب بحران را پشت سر گذاشتند، اما اگر بی‌تفاوتی و بی‌رغبتی و کم تمایلی به رفع مشکلات صنایع از سوی دستگاه‌های ملی و بانک‌ها صورت گیرد، بحران‌ها باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های استان در مواقعی که درگیر کم‌توجهی می‌شود، ابتر و بی‌اثر باقی می‌ماند و باید تهران کمک کند، اظهار کرد: برای رفع مشکلات راهکار وجود دارد و این راهکارها به کسی فشار وارد نمی‌کند، در حمایت‌های بانکی قرار نیست از محل منابع مردم حاتم‌بخشی صورت گیرد، در حوزه مالیات و بیمه که در استان همکاری‌های خوبی حاکم است، اما همکاری جدی‌تری را از دستگاه‌های ملی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها خواهانیم. مصوبات کارگروه ملی رفع موانع تولید باید از سوی دستگاه‌ها، اجرایی شود و در صورتی که دستگاه‌های ملی مستقر در تهران همراهی نکنندو کمک نشود بحران‌ها آماده بازگشت هستند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: فایده‌ای ندارد که در زمان بحران به سرعت تصمیم‌گیری شود و برای یک ماه یا دوماه به‌صورت مُسکن مشکل را حل شود، امروز پیشنهاد و راهکار برای جلوگیری از وقوع بحران وجود دارد و ارائه شده است. سال ۹۸ سال رونق تولید است و اگر حمایت دستگاه‌های ملی را داشته باشیم قول می‌دهیم به مانند سال گذشته در تولید کالای ایرانی و رونق اقتصادی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان است، مشکلی برای استان بروز نکند.

آقازاده با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی افزود: در منابع و اعتبارات، مصرف آب، برق، گاز و سوخت اگر صرفه‌جویی نداشته باشیم، کشور با بحران مواجه می‌شود. مدیران دولتی در صرفه‌جویی در منابع و اعتبارات دولتی اگر با دست و دلبازی و ولخرجی گذشته عمل کنند حتی در تأمین هزینه‌های جاری و ضروری مشکل خواهند داشت. باید با صرفه‌جویی پیش برویم و الگویی برای جامعه باشیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از مدیران و رابطین برتر غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و ۲۶ دستگاه اجرایی برتر در ارزیابی ماده شش قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تجلیل قرار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس