153هزارحادثه دیده جاده ای توسط هلال احمر لرستان امدادرسانی شد


153هزارحادثه دیده جاده ای توسط هلال احمر لرستان امدادرسانی شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: بیش از 153 هزار حادثه دیده سوانح جاده ای استان سال گذشته توسط این نهاد امداد رسانی شده است.

به گزارش ایرنا، صارم رضایی روز یکشنبه در دیدار کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر استان با نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: نیروهای هلال احمر پارسال در 15 نوع حادثه عملیات امداد و نجات داشته و خدمات بسیار خوبی به 33 هزار و 891 خانوار ارائه داده اند.
وی تیم های عملیاتی هلال احمر لرستان در سال گذشته را 2 هزار و 173 مورد برشمرد و اظهار داشت: 18 پایگاه ثابت امداد جاده ای، هشت ایستگاه موقت و یک ایستگاه کوهستان نیز ایجاد شد.
وی تصریح کرد: همچنین آموزش نیروهای هلال احمر در سه سطح همگانی به 15 هزار نفر، تخصصی برای یکهزار و 200 نفر و ضمن خدمت برای 200 نفر ارائه شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان همچنین جذب اعتبارات عمرانی سال گذشته این نهاد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تخصیص 14 میلیارد ریال برای احداث مرکز الشتر، 2 میلیارد ریال برای مرکز جامع توانبخشی خرم آباد و سه میلیارد ریال برای تامین انشعابات پایگاه امداد هوایی از جمله اقدامات این حوزه است.
رضایی در خصوص اقدامات هلال احمر لرستان در زمان سیل اضافه کرد: بیش از 50مورد مکان اسکان اضطراری برای مردم آماده شد که متاسفانه استقبال چندانی از این مراکز نداشتند.
وی گفت: با استقرار 14 فروند بالگرد 726 سورتی پرواز امدادهوایی به مناطق سیلزده انجام و محموله های امدادی با بکارگیری 1263 دستگاه خودرو در این مناطق توزیع شد.
وی ادامه داد: امدادرسانی سیل در لرستان ملی بود به نحوی که 11 استان امدادگر در کنار هلال احمر لرستان بودند و 40 روز تلاش شبانه روزی امدادگران و داوطلبان این جمعیت کماکان ادامه دارد.
7269/6060

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا