معاون سیاسی، امنیتی اسدآباد ضمن اشاره به شروع اقدامات مربوط به مبارزه با قاچاق گندم در این شهرستان از جهاد کشاورزی خواست که کشاورزان را به فروش گندم خود به دولت ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری موج همدان، یزدان آزرمی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اسدآباد، گفت: در رابطه با خروج گندم از چرخه تولید در حال حاضر دادستان شهرستان نیز در رابطه با این کالای استراتژیک ورود پیدا کرده که در صورت آغاز خرید گندم در یک ماه آینده شهرستان با چالش مواجه نشود.

وی با بیان اینکه اداره صمت شهرستان اقداماتی برای شناسایی و مشخص کردن و شناسنامه دار کردن انبارهای گندم از هم اکنون انجام داده است، اضافه کرد: اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این آمادگی را دارد تا در اوج دریافت گندم از محل دریافت این کالا بازدید مرتب داشته باشند.

آزرمی در ادامه میزان ظرفیت سیلو و انبارهای گندم این شهرستان را 115 هزار تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر از این میزان ظرفیت سیلو و انبارهای موجود شهرستان 34 هزارتن پر بوده و برای انبار و سوای گندم ظرفیت کافی و لازم وجود دارد.

قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت اعلام شد

وی ظرفیت پیش بینی شده سیلوهای شهرستان برای مازاد گندم امسال را 80 هزارتن بر شمرد و اظهار کرد: امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت 1700 تومان اعلام شده که جهادکشاورزی با اطلاع رسانی لازم به کشاورزان آنان را برای تحویل گندم به دولت ترغیب و تشویق کند تا در رابطه با دریافت نهادهای کشاورزی با مشکل مواجه نشوند.

معاون فرماندار اسدآباد عنوان کرد: در حال حاضر سیلو زرین، زردانه، کارخانه آرد زرین و انبارهای تعاون روستایی آماده دریافت گندم کشاورزان خواهند بود.

آزرمی همچنین خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت امسال گندم آبی اسدآباد 9 هزار و 929 هکتار و سطح زیرکشت گندم دیم 8 هزار و 505 هکتار بوده که 700 هکتار ارضی به علت سیل و بارندگی های سیل آسا دچار خسارت شدند.