محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه رئیس قوه‌قضائیه باید برای برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور متولی را انتخاب کند، گفت: لازمه این کار ایجاد تشکیلات چابک و مقتدر است که حجت‌الاسلام رئیسی می‌تواند از اختیارات رئیس قوه قضائیه در این زمینه استفاده کند و ساز وکار این تشکیلات را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد باید 2 اصل 49 و 142 قانون اساسی است، افزود:اصل 142 همان قانون از کجا آورده‌اید است که مسئولان کشور را خطاب قرار می‌دهد و اصل 49 هم بازگرداند اموال نامشروعی است که در اختیار برخی از مقامات در این 40 سال پس از انقلاب قرار گرفته، است.

نماینده مردم طرقبه در مجلس تصریح کرد: برخی از مسئولان در 40 سال گذشته با دست خالی مسئولیت‌های را گرفته‌اند و الان چند صد میلیارد تومان سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند که به نظر می‌رسد برخی از این اموال مشروع نیست و باید مشخص شود این دارایی‌ها را از کجا آورده‌اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: امیدواریم رئیس قوه قضائیه ضمن تعیین یک متولی برای مبارزه با فساد در کشور این 2 اصل قانون اساسی را هر چه سریعتر اجرایی کند.