چهره جدید رضا رشیدپور

در هیاهوی حذف عادل فردوسی‌پور از شبکه سه، یک مجری سرشناس و پربیننده دیگر هم از کنداکتور این شبکه حذف شد. او کسی نبود غیر از رضا رشیدپور که با «حالا خورشید» در یکی دو سال اخیر هم مخاطبان فراوان گرفته بود و هم البته در بزنگاه‌ها نقش مهمی داشت تا برنامه‌اش تریبونی باشد برای تمام کشور؛ آن هم در ویترینی که بیننده دارد، تا شبکه سه، سیمای ملی و حتی نظام بتوانند پیامی شفاف به مردم برسانند.

چهره جدید رضا رشیدپور

با این همه ناگهان و بی‌سروصدا رشیدپور از دایره اجرا حذف شد. رفتن او را بسیاری خودخواسته می‌دانند ولی به نظر می‌رسد همه چیز به این سادگی هم نیست. فارغ از توئیت‌های انتقادی عوامل سازنده برنامه‌ او در شبکه‌های اجتماعی و از گلایه‌های‌شان در انتخاب مجری‌های برنامه‌های تلویزیونی، رشیدپور در این تقریبا دو ماه، دو تصویر اینستاگرامی منتشر کرده که نشان از عدم رضایت دارد.

یکی در شروع برنامه جایگزین «حالا خورشید» که قراردادش با شبکه سه تا مردادماه است؛ پستی که با کپشن دلتنگی همراه شده بود و عکسی از اجراهایش در «حالا خورشید» و دیگری ساعتی پس از سحر دومین بامداد رمضان امسال. او این بار برای پستش نوشته بود: «نه مهر فسون، نه ماه جادو کرد» و هشتگ دور از خانه زده بود.

عکس‌هایی غافلگیر کننده. سیمایی جدید با ریش‌هایی که بیشتر سفید شده‌اند و چهره‌ای که تقریبا می‌توان گفت با اضافه وزن زیادی همراه است.

او چندی قبل درباره این نبودن‌هایش گفته بود:«از روز ۲۲ اسفند تا این اواخر فقط ۳ شب تهران بوده است.»

ما دلیل این همه دوری چه بوده؟ او گفته بود:«خسته‌ام و می‌خواهم دور باشم از این همه صدا.» جمله‌ای گنگ که احتمالا ریشه در چیزی غیر از خستگی خودخواسته برای دور شدن از آنتن دارد.

او در سایه خواست مردم برای بازگشت عادل به سیما و دوگانه فروغی، فردوسی‌پور گم شد و در سکوت از روی آنتن رفت. تقریبا همزمان با عادل تا این شائبه که اراده‌ای بالاتر از فروغی برای برخورد با مجریانی که از خط قرمزهای گفتاری در رسانه ملی گذشته‌اند ، به وجود بیاید.

امتیاز دهید