رونق بوم گردی در تیران و کرون نیازمند تسهیلات بانکی است


رونق بوم گردی در تیران و کرون نیازمند تسهیلات بانکی است

اصفهان- ایرنا- فرماندار تیران و کرون گفت: رونق بوم گردی در این شهرستان نیازمند تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاران و مالکان خانه های تاریخی است.

مجید حججی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون 20 نفر از مالکان خانه های تاریخی تیران و کرون با اعتبار شخصی نسبت به بازسازی و مرمت خانه های تاریخی خود اقدام کردند و به دنبال کسب مجوز برای اقامتگاه و سفره خانه های سنتی هستند.
وی بیان کرد: با پیش بینی تسهیلات بانکی برای این بخش زمینه برای جذب سرمایه گذار تقویت می شود و میزبانی بیش از یک روز از گردشگران در این منطفه فراهم خواهد شد.
فرماندار تیران و کرون با بیان این که یکی از چالش های مهم این شهرستان نبود هتل و اقامتگاه است، تصریح کرد: راه اندازی اقامتگاه های سنتی به تامین این زیرساخت مهم کمک می کند.
وی ادامه داد: آغاز مرمت و بازسازی حداقل یک خانه تاریخی در شهرها و روستاهای این شهرستان برای بوم گردی برنامه امسال کارگروه گردشگری است که با عملیاتی شدن این طرح فرصت های خوبی برای رونق صنعت گردشگری در این دیار خواهد شد.
حججی همکاری بنیاد مسکن در ارائه تسهیلات بانکی و بازنگری طرح های جامع روستاهای گردشگری این شهرستان را خواستار شد و گفت: طرح هادی چهار روستای گردشگری این شهرستان باید به روستای گردشگری تغییر و بازنگری شود.
وی راه اندازی نمایشگاه دائمی میراث فرهنگی و صنایع دستی را یکی از ضرورت ها و حلقه مفقود این حوزه در تیران و کرون بیان کرد و گفت: مدیریت شهری و بخشداری ها با استفاده از توان بخش خصوصی و هنرمندان این عرصه این نمایشگاه را راه اندازی کنند.
وی اضافه کرد: چنین کاری زمینه رونق تولید در عرصه میراث فرهنگی و صنایع دستی را بیش از بیش فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون کمتر از پنج درصد ظرفیت گردشگری تیران و کرون مورد استفاده قرار گرفته و برای بهره برداری بیشتر از این بخش هم افزایی بین بخش دستگاه های اداری، جذب مشارکت سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی لازم است.
تیران و کرون با قدمت 6 هزار ساله و مواهب طبیعی از قبیل چشمه مرغاب ، پوشش گیاهی گون، کنگر، لاله‌های واژگون و حیات وحش دالانکوه در 45 کیلومتری مرکز اصفهان و در مسیر فریدن، چادگان، خوانسار و گلپایگان و نیز استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.
این شهرستان به لحاظ طبیعت زیبا و عاری از هرگونه آلودگی زیست محیطی و آب و هوایی به عنوان دروازه غرب و دیار تنفس استان اصفهان معرفی شده در روزهای مختلف سال به ویژه فصل بهار و تابستان یکی از مهمترین نقاط گردشگری استان اصفهان است.
گردشگری طبیعی و تاریخی در این منطقه مثل قلعه تاریخی قمیشلو، شهر زیر زمینی، کوچه باغ های تاریخی، مساجد قدیمی، روستاهای گردشگری و طبیعت بکر مورد توجه است.
300 اقامتگاه بوم گردی در استان اصفهان راه اندازی و مجوز گرفته اند که شمار آن به 400 باب بزودی می رسد.
7131/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...