ضرورت تبیین آموزه‌های فردوسی و شاهنامه به نسل جوان


ضرورت تبیین آموزه‌های فردوسی و شاهنامه به نسل جوان

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: همه اساتید دانشگاه‌ها و مسولان فرهنگی باید تمرکز خود را بر آموزه‌های فردوسی بگذارند و آن‌ها را بیش از پیش تبیین و برای نسل جوان روشن کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس با بیان اینکه فردوسی بزرگترین حماسه ‎سرای ادب فارسی است، اظهار کرد: فردوسی میان تمام شعرا و ادبای ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که او را از سایرین متمایز می‌کند.

وی ابراز کرد: فردوسی به عنوان یک اسطوره‌ ادبی در همه جای دنیا شناخته شده است و در واقع فردوسی با مسئولیت پذیری فرهنگی خاص خود، عامل مهمی در پاسداشت زبان فارسی بوده است.

بنیادی با بیان اینکه فردوسی با سرایندگی بی نظیر در شاهنامه درس زندگی فردی و اجتماعی را در تک تک ابیات آن بیان می‌کند، ادامه داد: فردوسی وظایف افراد در قشرهای مختلف جامعه را به خوبی در شاهنامه تبیین کرده است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فردوسی از زبان قهرمانان و پهلوانان شاهنامه به همه آزاد مردان و ستم ستیزان جهان می‌آموزد که در برابر بیگانگان سر تسلیم و تعظیم فرود نیاورند و مرگ با عزت بر زندگی با ذلت ترجیح دهند.

وی با تاکید بر اینکه فردوسی کار خود را به نحو احسن انجام داده است و حال وظیفه ماست که پیروی او باشیم، گفت: همه اساتید دانشگاه‌ها و مسولان فرهنگی باید تمرکز خود را بر آموزه‌های فردوسی بگذارند و آن‌ها را بیش از پیش تبیین و برای نسل جوان روشن کنند.

بنیادی افزود: برگزاری اینگونه همایش‌ها کمک بسیاری به شناخت و معرفی بیشتر فردوسی و شاهنامه خواهد شد لذا باید اینگونه همایش‌ها از سطح نخبگانی خارج شده و در سطح عمومی تعریف شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ