پخش کلیپ‌های مبتذل در مدارس اقدام حساب شده غربی‌هاست


پخش کلیپ‌های مبتذل در مدارس اقدام حساب شده غربی‌هاست

حجت الاسلام ذوعلم گفت: پخش آهنگ‌های مبتذل در مدارس کار حساب شده غربی‌ها برای ایجاد نگرانی در خانواده‌هاست.

پخش کلیپ‌های مبتذل در مدارس اقدام حساب شده غربی‌هاست

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره انتصابات این سازمان اظهار کرد: برخی از صاحب‌نظران نامه ای را به رئیس جمهور در این باره نوشتند اما اگر آشنایی داشتند با افراد منصوب شده چنین نامه ای نوشته نمی‌شد.

سازمان پژوهش باید شفاف و پاسخگو باشد

وی ادامه داد: رزومه افراد منصوب شده مشخص است اما به هر حال در هر انتصابی موافق و مخالفانی وجود دارد، درب‌های سازمان همچنان باز و پاسخگو است، سازمان پژوهش باید شفاف و پاسخگو باشد و اگر این دوستانی پیشنهاداتی برای تحقق برنامه درسی ملی دارند بیان کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با اشاره به اینکه باید تیم مدیریتی هم افزا داشته باشیم، گفت: هر کدام از اعضا باید نیازهای سازمان را رفع کند و این ها تخصص هایی است که باید در سازمان به کار گرفته شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: درباره سازمان پژوهش همه صاحب نظران بیش از آنکه به افراد توجه کنند به اهداف و رویکردها توجه می‌کنند و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مسیر اصلی اجرای کامل برنامه درسی ملی باید بدون غفلت از مسیر های کوتاه‌مدت باشد.

وی افزود: توجه بیشتر به معارف انقلاب اسلامی و شعائر آن بابد مورد توجه باشد و نباید منافات داشته باشد به هر حال وظیفه خطیری بر عهده سازمان است و همه افرادی که دلسوز نظام تعلیم و تربیت هستند باید به آن کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم درباره تولید محتوای مناسب با توجه به حوادث اخیر در پخش آهنگ‌های مبتذل در مدارس گفت: این اقدام کار حساب شده‌ای برای ایجاد نگرانی در خانواده‌هاست، اکنون بدنه دانش‌آموزی ما بدنه سالم و دارای نگاه اسلامی و مومن است، در همین دهه فجر گذشته تعداد بسیاری از مدارس در نمایشگاه دستاوردهای دولت شرکت کردند، در ماه رمضان اعتکاف دانش آموزی را شاهد هستیم و مواردی دیگر از این قبیل وجود دارد.

وی ادامه داد: حجم فراوانی از فعالیت‌های فرهنگی و نشاط آفرین در مدارس ما وجود دارد و حالا پخش کلیپ با آهنگ مبتذل اقدامی است که از غرب ساماندهی می‌شود و در جهت کاهش اعتبار و مرجعیت آموزش و پرورش است.

نباید از نشاط برداشت اشتباه داشت

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نکته جامع در دانش آموزان را مورد توجه دارد تا حریم‌ها را رعایت کنیم و نشاط واقعی را در مدارس توسعه دهیم، نباید از نشاط برداشت اشتباه داشت بلکه پویایی و مشارکت در برنامه‌های جامع از مفاهیم نشاط محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم گفت: در هر جامعه نوجوان متاثر از عواملی است که در محیط وجود دارد و برآیند آن به تربیت افراد شکل می‌دهد، در همه نظام‌های آموزشی و فرهنگی همه دانش آموزان در راستای اهداف ترسیم شده تربیت نمی‌شوند.

وی بیان کرد: امروز برخی از آموزه‌ها و رفتار‌ها در خارج از مدرسه شکل می‌گیرد و قتی وارد مدرسه نمی‌شود، محیط را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ما مدیران و کارشناسان در این جامعه زندگی می‌کنیم و از نقاط مثبت و منفی متاثر می‌شویم، همانطور که تشکل‌های فعال برای اقدام مثبتی کار می‌کنند در مقابل موضوع هجوم فرهنگی وجود دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: ۲ جبهه متفاوت وجود دارد، اما باید جبهه درست را توانمند کنیم و معلم و دبیر باید همراه آموزش و پرورش باشند، نگاه ملی و انقلابی در همه وجود دارد، اما در حدود آن تفاوت وجود دارد که باید روی آن کار کنیم.

کتاب درسی در آموزش ارزش‌ها نقش دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم تاکید کرد: در این واقعیت که کتاب درسی در آموزش ارزش‌ها نقش دارد شکی نیست، اما کتاب درسی همه کار نیست و اصلاح ساختاری و باز آرایی تشکیلاتی باید مورد توجه باشد که باید توجه بیشتری به آن داشته باشیم؛ آنچه در مدرسه مطرح می‌شود، کار کمی نیست، اما حتما با تلاش و تدبیر مجموعه‌های دلسوز بهتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم درباره غالب بودن تعهد افراد در انتصاب‌های جدید به تخصص آن‌ها گفت: آقای محمدی بیش از ۵۰ اثر تالیف کردند و تخصصی خاصی در حوزه تالیف کتاب داشتند، به طور کلی در جایگاه‌های مختلف و رفتار سازمانی افراد مختلفی آمد و شد دارند و صحبت و انتقاد در این مورد فقط حواشی ایجاد می‌کند و به سازمان کمکی نخواهد کرد، ما هم سعی داریم از این حواشی دوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه البته نقد عملکرد بستر مناسبی برای پیشرفت کارهاست، گفت: از نقد صاحب نظران استقبال می‌کنیم آن‌ها بیش از آنکه به افراد توجه کنند به مسیر و رویکرد‌ها و اهداف که همان اجرای برنامه درسی ملی است، توجه کنند.

سیاسی بودن انتصاب را دوستان باید توضیح دهند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا انتصابات اخیر بنا بر نامه جمعی از صاحب‌نظران به رئیس جمهور سیاسی است یا خیر؟ اظهار کرد: سیاسی بودن انتصاب را دوستان باید توضیح دهند و نمی‌خواهم اهانتی به آن‌ها کنم، اما قطعا اینطور نبوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم درباره مرجع بودن کتاب درسی گفت: کتاب درسی متن معتبر و راهنماست، اما در اجرای طرح بوم ۲ ساعت در هفته در اختیار مدیر مدرسه است و نباید به کتاب درسی تکیه کند و این تفاوت‌ها را باید به رسمیت بشناسیم؛ اکثر قریب به اتفاق معلمان ما در مسیر درستی قدم بر می‌دارند و البته باید ابتکارات قوی‌تر شود.

وی افزود: آموزش ضمن خدمت بعضا به دلیل کمبود‌های منابع مالی اثر گذار برگزار نمی‌شود و در آموزش و پرورش مسائل مزمنی داریم که آن را دچار چالش می‌کند و نیاز به یک طراحی عمیق‌تر داریم؛ علی رغم همه تلاش‌ها، این کارها می‌تواند بهتر باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)