جزءخوانی قرآن و تخصیص هزینه سفره های افطاری ساده به سیل زدگان، در مساجد شرق تهران


 جزءخوانی قرآن و تخصیص هزینه  سفره های افطاری ساده به سیل زدگان، در مساجد شرق تهران

کرمانی از برپایی مراسم جزء خوانی و محافل انس با قرآن کریم در مساجد ناحیه شهید بهشتی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: قرارشد، امسال هزینه های سفره های افطاری برخی مساجد به سیل زدگان اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام «محسن کرمانی»، در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اعلام برنامه های مساجد شرق در ماه مبارک رمضان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان در سه نوبت اقامه نماز جماعت، سخنرانی و جز خوانی قرآن کریم در مساجد ناحیه شهید بهشتی(ره) برگزار می شود، ضمن اینکه محافل انس با قرآن کریم هم در این ماه در تعدادی از مساجد ناحیه برپا می شود.

کرمانی برپایی جلسات آموزش قرآن کریم ویژه خواهران و برادران، مناجات خوانی در شبهای رمضان، برپایی جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و مراسم شبهای قدر را بخش دیگری از برنامه هایی نام برد که در مساجد این ناحیه مورد توجه قرار می گیرد.

مدیر ناحیه شهید بهشتی(ره) امور مساجد تهران به برپایی سفره های افطاری ساده در مساجد این ناحیه هم اشاره کرد و افزود: تعدادی از مساجد ناحیه بخشی از هزینه های افطاری را در قالب طرح «هر مسجد، یک خانه» را برای کمک به سیل زدگان اختصاص دادند و سفره های ساده را ساده تر کردند.

کرمانی به کمک های مساجد این ناحیه به سیل زدگان استان های لرستان و اهواز هم اشاره کرد و گفت: با توجه به وقوع سیل در این استان ها و خسارت و بحران بوجود آمده در هر مسجدی ۱۰ تا ۱۵ میلیون کمک نقدی جمع آوری و هر مسجدی به طور میانگین یک کامیون به مناطق سیل زده ارسال کرد تا در قالب طرح هر «مسجد،یک خانه» و طرح ساخت و بازسازی منازل سوسنگرد مشارکت داشته باشند، ضمن اینکه بخشی از کمک ها هم در قالب گروههای جهادی به این مناطق ارسال و تحویل سیل زدگان شد.

یادآور می شود، ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد شامل مناطق۴، ۷ ، ۸ و ۱۳ تهران است که دارای بیش از ۳۰۰ مسجد است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس