رویکرد ضدونقیض آمریکا درباره ایران/هشدار به اروپا/توضیحات عراقچی درمورد مهاجران افغان و...


رویکرد ضدونقیض آمریکا درباره ایران/هشدار به اروپا/توضیحات عراقچی درمورد مهاجران افغان و...

هشدار خرازی به اروپا برای جلوگیری از مرگ برجام، نامه رئیس مجلس به صداوسیما درباره کنکور، «مساله انتخابات» در شرایط این روزها، ورود تعزیرات به بازار مسکن در صورت شکایت مردم، ایران در دستور کار برنامه‌های سفر پمپئو به روسیه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست ویکم اردیبهشت ماه 1398 است.

به گزارش ایسنا، یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه بلاتکلیفی درباره قانون انتخابات یکی از دلایلی است که جریان‌های سیاسی به صورت جدی وارد فعالیت انتخاباتی نشده‌اند، گفت: الان دیگر وقت تغییر قانون انتخابات نیست و باید اصلاح قانون انتخابات مسکوت گذاشته شده و انتخابات براساس قانون موجود اجرا شود.

در جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان نیز قانون انتخابات «استانی» و «تناسبی» مورد بحث قرار گرفت و اعضای موافق و مخالف به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخته و تاکید کردند: قانون انتخابات «استانی» و «تناسبی» به تنهایی نمی‌تواند جایگاه احزاب را تقویت کند، این امر نیازمند پذیرش کامل تحزب توسط ارکان حکومت است.

همچنین اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه، طی حکمی معاونین جدید حزب موتلفه اسلامی در دوره دوازدهم را منصوب کرد.

رویکرد ضدونقیض آمریکا درباره ایران/هشدار به اروپا/توضیحات عراقچی درمورد مهاجران افغان و...

«مساله انتخابات» در شرایط این روزها

برگزاری اولین جلسه ستاد انتخابات کشور، تشکیل ستاد انتخاباتی استان تهران، اعلام موضع انتخاباتی جبهه پایداری، بررسی مواردی از اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان و انتقاد کدخدایی از نظام اجرای انتخابات از مهم‌ترین اخبار انتخاباتی هفته گذشته بود.

رویکرد ضدونقیض آمریکا درباره ایران/هشدار به اروپا/توضیحات عراقچی درمورد مهاجران افغان و...

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نامه رئیس مجلس به صداوسیما درباره کنکور خبر داد و گفت: صداوسیما باید با تبعیت از فرمایش رهبری برنامه‌هایش با محوریت تبلیغات کنکور را بلافاصله متوقف کند، دغدغه‌ای که رئیس مجلس هم آن را به صداوسیما منتقل کرده است.

همچنین یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که شرایط کنونی ایجاب می‌کند تا اختیارات دولت در بخش اقتصادی افزایش یابد، گفت: استفاده از سیستم کوپن در شرایط موجود می‌تواند گزینه مناسبی برای تامین کالاهای اساسی مردم با پایین‌ترین هزینه باشد.

رویکرد ضدونقیض آمریکا درباره ایران/هشدار به اروپا/توضیحات عراقچی درمورد مهاجران افغان و...

سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه با اشاره به تصمیم ایران برای تعلیق مرحله‌ای تعهدات خود و در نظر گرفتن فرصت ۶۰ روزه برای طرف‌های مقابل در توافق هسته‌ای برجام گفت: فرصت خوبی برای اروپاست که با تسریع در اجرایی کردن اینستکس، کندی اقدام گذشته خود را جبران و از مرگ برجام جلوگیری کند.

*یک کارشناس مسائل بین‌الملل: مخاطب اصلی تصمیم ایران در کاهش تعهدات برجامی اش، آمریکا است

*یک عضو فراکسیون امید مجلس: ایران در برجام متناسب با رفتار ۱+۴ تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد

*جواد امام: کاهش تعهدات برجامی ایران اقدامی درست بود

*یک عضو هیأت رئیسه مجلس: برای مقابله با تحریم‌ها باید دقت عمل در حوزه اقتصاد داخلی را تقویت کرد

رویکرد ضدونقیض آمریکا درباره ایران/هشدار به اروپا/توضیحات عراقچی درمورد مهاجران افغان و...

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه در ارتباط با صحبت‌های روز چهارشنبه خود در مورد موضوع مهاجران افغانی در ایران و برداشت‌هایی که از صحبت‌های وی در این ارتباط شده بود، تاکید کرد: از صحبت‌های من در آن گفت‌وگوی تلویزیونی سوء‌برداشت شد و یک سوء‌تفاهمی نسبت به این سخنان صورت گرفت. وی با تاکید بر این‌که روی صحبت ما با غربی‌هاست، اظهار کرد: کشورهای اروپایی باید به وظایف خود در ارتباط با مهاجران از جمله مهاجران افغانی در ایران عمل کنند، آنها دو راه پیش‌رو دارند یا این‌که در تامین هزینه‌های مربوط به این مهاجران به ایران کمک کنند و یا این‌که بخشی از این مهاجران را به خاک خود راه دهند و آنها را در خاک خود بپذیرند.

در همین ارتباط حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر ن تاکید کرد که همنوعان افغانی بخشی از تاریخ بازسازی ایران بعد از جنگ هستند و ما در بدترین سال‌ها به به همنوعان افغانی بی‌حرمتی نکردیم. وی افزود: نگرانی عراقچی درباره سالیانه یک میلیون مهاجر شرق است که از خاک ایران عازم غرب می‌شوند و بیش از این توان جلوگیری از آنها را نداریم. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان این‌که ترامپ به دنبال تغییر در برجام است، گفت: رییس جمهور آمریکا تنش‌زدایی را در دستور کار قرار داده و می‌خواهد مانع شکل‌گیری ادبیات نظامی بین ایران و آمریکا شود، چون اساسا راهبرد نظامی برای مقابله با ایران ندارد.

حمید بعیدی‌نژاد هم در کانال تلگرامی خود در ارزیابی جنگ تجاری آمریکا با چین که از روز شنبه وارد فاز جدیدی شده است گفت: با این وجود دو طرف برای آرام کردن بازارهای جهانی اعلام کردند که گفت‌وگوها را در آینده ادامه خواهند داد. وی افزود: روابط چین و آمریکا هیچ‌گاه در چنین وضعیت شکننده‌ای نبوده است.

رویکرد ضدونقیض آمریکا درباره ایران/هشدار به اروپا/توضیحات عراقچی درمورد مهاجران افغان و...

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، پس از آن که به تازگی رئیس‌جمهوری آمریکا خواهان تماس ایران با او شد، کاخ سفید با سوئیس تماس گرفته و شماره تلفنی را در اختیار گذاشته تا مقامات ایرانی بتوانند با ترامپ تماس بگیرند. بر اساس این گزارش سوئیس احتمالاً این شماره را در اختیار ایران قرار نخواهد داد؛ مگر آن که ایرانی‌ها به طور مشخص در این زمینه درخواست کنند و تصور می‌شود، بسیار بعید است که آنها چنین کاری کنند.

در همین رابطه پایگاه خبری المانیتور در گزارشی درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر این که امیدوار است یک روز ایران با وی تماس بگیرد نوشت که این درخواست ترامپ در تقابل با مواضع مشاور امنیت ملی آمریکا و تیم امنیت ملی وی قرار دارد.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا هم که قرار است در هفته جاری برای دیدار با مقامات روس به مسکو سفر کند، درباره ایران، ونزوئلا و کره شمالی گفت‌وگو خواهد کرد. وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که پمپئو در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه دیدار خواهد داشت.

همچنین پنتاگون در پی درخواست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که در اثر ادعای دولت ترامپ مبنی بر تجهیز نیروهای نیابتی درعراق و سوریه از سوی ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی مطرح شده است، آتش‌بار ضد موشکی و ناو جدید به خلیج فارس اعزام می‌کند.

نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق و نخست‌وزیر پیشین این کشور در بیانیه‌ای خواستار پایان دادن به تنش‌های نظامی منطقه از طریق گفت‌وگو و به دور از سیاست زورگویی شد. وی با بیان اینکه ما خواستار پایان تنش میان واشنگتن و تهران از طریق گفت‌وگو هستیم افزود: ملت‌های با اراده از ناو و کشتی جنگی نمی‌ترسند و تاریخ نشان داده است که تجاوز به وسیله زور در برابر اراده ملت‌های آزاده کارساز نیست.

همچنین سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه عراق در دفاع از منافع خود در منازعه ایران و آمریکا بی‌تفاوت نخواهد ماند، از دولت عراق خواست برای حل و فصل بحران فزاینده موجود میان ایران و آمریکا، نقش میانجی را ایفا کند.

رویکرد ضدونقیض آمریکا درباره ایران/هشدار به اروپا/توضیحات عراقچی درمورد مهاجران افغان و...

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مورد گرانی‌های افسار گسیخته در بازار خودرو و مسکن، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی، مأموریتی برای ساماندهی بازار مسکن ندارد اما اگر مردم به دلیل گران فروشی املاک یا بالا بودن کرایه‌ها به این سازمان شکایت کنند ما به صورت مصداقی ورود می‌کنیم.

همچنین نعمت احمدی،وکیل دادگستری درباره اینکه قرار است یک نرم افزاری برای ثبت اموال مسؤولان طراحی شود، گفت: راه اندازی سامانه ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان مفید است البته به شرطی که این سامانه اجرایی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط