روزه خواران در ملاء عام به دادسراها معرفی می شوند


روزه خواران در ملاء عام به دادسراها معرفی می شوند

ارومیه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ماموران انتظامی و ضابطان دادگستری، اشخاص هنجارشکن و روزه خواران در ملاء عام را جهت تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی می کنند.

به گزارش ایرنا در بیانیه «مصطفی حبیبی» که روز شنبه نسخه ای از آن در اختیار مرکز آذربایجان غربی قرار گرفته، آمده است: دادستان های شهرستان ها و قضات نیز طبق قانون با هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان به شدت برخورد می کنند.
بر اساس آنچه که در این بیانیه ذکر شده است، اشخاصی که به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه حرمت شکنی کرده و در انظار عمومی به خوردن و آشامیدن اقدام کنند، مرتکب گناه شرعی و قانونی می شوند و مردم متدین علاوه بر روزه داری، «امر به معروف» و «نهی از منکر» که 2 امر واجب الهی است را باید اجرا کرده و خانواده خود را به این امر الهی تشویق کنند.
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در این بیانیه تاکید کرده است: افرادی که به خاطر بیماری یا مسافرت عذر شرعی دارند از خوردن و آشامیدن در انظار عمومی خودداری کنند تا حرمت این ماه حفظ شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی همچنین ابراز امیدواری کرده است که ساکنان این استان اجازه ندهند که روزه خواری در علن وجود داشته باشد تا منجر به تشکیل پرونده قضایی و مجازات مرتکبان شود.
به گزارش ایرنا ماه مبارک رمضان از روز سه شنبه 17 اردیبشهت ماه آغاز شد و برنامه های فرهنگی، معنوی و دینی بسیار زیادی برای بهره بردن از این ماه مبارک پیش بینی شده است.
9918/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !