مشکل سامانه ثبت نام استعدادهای درخشان بر طرف می شود


مشکل سامانه ثبت نام استعدادهای درخشان بر طرف می شود

مشهد- ایرنا- رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌ پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مشکلات موجود برای نام نویسی در سامانه ثبت نام سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستانهای استعدادهای درخشان(دوره اول) به زودی بر طرف می شود.

محمدمهدی مؤمنی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی چند روز گذشته از آغاز نام نویسی در سامانه ثبت نام مذکور و در بخش درگاه پرداخت شاهد مشکلی هستیم که مانع پرداخت وجه لازم می شود لذا به زودی این مساله بر طرف می شود.
وی ادامه داد: مشکل از سامانه اینترنتی نیست بلکه سامانه پرداخت از سوی بانک مرکزی دچار اختلال است اما والدین به هیچ وجه نگران نباشند زیرا با برطرف شدن مشکل، مهلت ثبت نام تمدید می شود.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌ پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم اکنون متقاضیان ورود به پایه هفتم و تکمیل ظرفیت مدارس استعدادهای درخشان با نام نویسی در این سامانه متقاضی شرکت در آزمون مربوط هستند.
مومنی افزود: در حال حاضر تعداد 42 مدرسه استعدادهای درخشان با حدود 10 هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم در 31 خرداد ماه و آزمون ورودی پایه هفتم در 30 خرداد ماه برگزار می شود.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌ پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال برای اولین بار در پایه دهم دو هنرستان استعدادهای درخشان در مشهد پذیرش دانش آموز دارند.
مومنی افزود: حدود 1500 نفر ظرفیت ورودی جدید مدارس استعدادهای درخشان خراسان رضوی در سال کنونی است که معمولا بیش از 10 هزار نفر متقاضی برای این آزمون شرکت می کنند.
وی ادامه داد: آزمون این مدارس بر اساس هوش و استعداد تحلیلی است و والدین بدانند که سوالات از محتوای کتب درسی نیست و رویکرد جدید جذب دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان، آزمون هوش تحلیلی است.
1922/7496

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس