مدیریت منطقه ویژه انرژی بر پارسیان باید بر عهده هرمزگان باشد


مدیریت منطقه ویژه انرژی بر پارسیان باید بر عهده هرمزگان باشد

‌عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس گفت: واگذاری مدیریت اقتصادی منطقه ویژه انرژی بر پارسیان به استان یا شهرستانی دیگر نیز ازنظر کارشناسی بازهم کار درستی نیست و ظرفیت استان هرمزگان ایجاب می‌کند مدیریت اقتصادی این منطقه بر عهده خودش باشد.

‌احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص واگذاری برخی اختیارات منطقه ویژه انرژی بر پارسیان به شهرستان لامرد و شایعاتی که در خصوص جداسازی ۵ روستای شهرستان پارسیان و الحاق آن به استان فارس شکل گرفته، اظهار کرد: حساسیت مردم استان هرمزگان نسبت به اینکه کل شهرستان پارسیان از حیث تقسیمات کشوری جز استان هرمزگان است به‌حق بوده و ما کل شهرستان پارسیان را جز لاینفک استان هرمزگان می‌دانیم.

وی افزود: در دولت قبل بنا بر بی‌تدبیری اعلام شد که پنج روستای شهرستان پارسیان به استان فارس و شهرستان لامرد الحاق می‌شود که کاری غیر کارشناسی و توهین‌آمیز برای مردم استان هرمزگان بود؛ بنده این مطلب را هم به وزیر اطلاعات و هم وزیر کشور اعلام کردم، وزیر کشور نیز نامه‌ای به استاندار هرمزگان مبنی بر اینکه این موضوع منتفی است، ارسال کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس ادامه داد: خواسته ما از دولت این است که منتفی شدن الحاق پارسیان به استان فارس را مصوب کرده و این موضوع را برای همیشه و کان لم یکن تلقی کنند، اما متأسفانه این کار تاکنون انجام نشده است.

مرادی اضافه کرد: احساسات و غیرت مردم هرمزگان هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند الحاق پارسیان به استان فارس اتفاق بیفتد، این را هم تاکنون ثابت کرده‌اند و از مهرماه ۱۳۹۲ که این اتفاق افتاد مردم مستمر پیگیر این موضوع بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری مدیریت اقتصادی منطقه ویژه انرژی بر پارسیان به استان یا شهرستانی دیگر نیز ازنظر کارشناسی بازهم کار درستی نیست و ظرفیت استان هرمزگان ایجاب می‌کند مدیریت اقتصادی این منطقه بر عهده خودش باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس تصریح کرد: متأسفانه مشکلات ازاین‌دست در استان هرمزگان زیاد است، برای مثال مدیریت برخی بانک‌ها در جزیره لاوان از استان فارس است و یا اینکه بخشی از عوارض آلایندگی شرکت نفت فلات قاره ۶ جزیره استان هرمزگان به بوشهر داده می‌شود و این اصلاً کار درستی نیست.

مرادی ادامه داد: این مسائل باعث نگرانی شده و بی‌تدبیری برخی مسئولین دولتی باعث ایجاد تنش می‌شود و بازخورد و تبعات این تنش را کسانی باید بپذیرند که بانی این کار بوده‌اند؛ بنابراین اگر در آینده‌ای اتفاقی بیفتد ما از آن نمی‌گذریم و حتماً پیگیری می‌کنیم و مسئولین دولتی باید در مراجع قانونی پاسخگو باشند.

وی عنوان کرد: متأسفانه بخشی از امور در کشور با لابی‌گری انجام می‌شود، هرکسی قدرتش در رأس هرم بیشتر است سعی می‌کند امکانات را به سمت خود بکشد ولو اینکه غیر کارشناسی باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌هایی در برخی استان‌ها اجرا می‌شود که صد در صد مطمئن هستیم به ثمر نمی‌رسند، این پروژه‌ها فقط به خاطر لابی‌گری آغاز شده‌اند و خسارت هنگفتی را ایجاد می‌کنند و علت اصلی آن این است که متأسفانه در کشور ما آمایش سرزمینی وجود ندارد.

مرادی اظهار کرد: همه دولت‌ها از اول انقلاب تاکنون قول آمایش سرزمینی را داده‌اند تا به آقای روحانی رسیده و ایشان هم کاری در این زمینه انجام نداده است؛ ما انتظار داریم لایحه کارشناسی شده آمایش سرزمینی را به مجلس آورده و ما مصوبه مجلس را بگیریم و خیال همه راحت می‌شود که جایی برای لابی‌گری باقی نمی‌ماند و نظر کارشناسی حرف اول خواهد زد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس