قرارگاه فعالیت های قرآنی در مساجد ایجاد شود/علاقمندی 5 هزار تشکل مردمی برای همکاری با مساجد


قرارگاه فعالیت های قرآنی در مساجد ایجاد شود/علاقمندی  5 هزار تشکل مردمی برای همکاری با مساجد

قربانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر گره خوردن فعالیت های قرآنی با مساجد، گفت: باید قرارگاه فعالیت های قرآنی در مساجد ایجاد شود، البته نَه قرارگاه اسمی و نمایشی، بلکه همه فعالیت های قرآنی با مساجد مرتبط شود.

«رحیم قربانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره سیاست های قرآنی و استراتژی فعالیت های قرآنی در کشور را مشخص کرده اند، اظهار کرد: معظم له همواره تاکید بر این مساله دارند که کارهای قرآنی باید به مساجد گره بخورد و هر یک از مساجد به عنوان یک پایگاه قرآنی مطرح و هر مسجد به عنوان یک تشکل قرآنی باید باشد.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت(ع) کشور ادامه داد: بنابراین با توجه به فرصت ماه مبارک رمضان، خواست ما بر این بود که متولیان امور مساجد، از جمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج با مجموعه موسسات و تشکل ها تعامل داشته باشند، بیش از پنج هزار موسسه و تشکل مردمی وجود دارند که بسیاری از آنها خواهان همکاری با مساجد در زمینه قرآن هستند اما تاکنون همکاری های لازم صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: به جای آنکه این موسسه و تشکلات جایی را اجاره و هزینه کنند، می توانند فعالیت خود را با مساجد گره بزنند و پایگاه موسسه را در مسجد بنا کنند، بنابراین ما از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل کردن مساجد به پایگاه قرآنی استقبال می کنیم و وظیفه خود می دانیم که برای عملیاتی شدن آن هم و غم خود را بگذاریم و از جمله اینکه از مسئولان امور مساجد، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان متولیان این قضیه درخواست می کنیم که موانع را از انجام فعالیت های قرآنی موسسات در مساجد بردارند و به گونه ای این مهم را ابلاغ کنند.

قربانی اظهار کرد: پیشنهاد ما بر این است که قرارگاه فعالیت های قرآنی در مساجد شکل گیرد، البته نَه قرارگاه اسمی و نمایشی، باید در مورد همه امور قرآنی مساجد هماهنگی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بنای مساجد قرآن است و مساجد در درجه اول برای قرآن به وجود آمده اند، امروز نیاز است که ما با فرمایش رهبری، به پایگاه اصلی قرآن که مساجد هستند برگردیم و فعالیت های قرآنی را بازنگری کنیم، نیاز است که هیات امنای مساجد بخش ویژه ای را برای فعالیت های قرآنی خود تدارک ببیند و همکاری متقابل با تشکل های قرآنی انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت(ع) کشور خاطرنشان کرد: اینکه فعالیت های قرآنی یک موسسه با مسجد گره بخورد، ظرفیتی عظیم است. در صورتی که هیات امنا، نهادهای مسئول این مساجد همکاری لازم را داشته باشند، می توانیم فعالیت های قرآنی را گسترش دهیم.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!