اردوغان: اعمال استانداردهای دوگانه در قبال تروریسم و افراطگرایی ادامه دارد


رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد علی‌رغم تمام تلاش های ما، هنوز شاهد اعمال استانداردهای دوگانه در قبال تروریسم و افراطگرایی هستیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در ضیافت افطار به همراه سفیران کشورهای خارجی در آنکارا تاکید کرد: "علی‌رغم تمام تلاش های ما، متاسفانه می بینیم که رویکرد استاندارد دوگانه در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطگرایی که در حال گسترش است، ادامه دارد".

اردوغان گفت:" پیوستن به اتحادیه اروپا برای ما همواره یک هدف استراتژیک در زمینه سیاست خارجه بوده و خواهد بود. اما اتحادیه اروپا هنوز هم با اعتماد رفتار نمی کند".

وی تصریح کرد: "ما عضو ناتو هستیم. پس نمی توانیم قبول کنیم که اعضای دیگر ناتو علیه ما رفتار اشتباهی در پیش بگیرند".

رئیس جمهور ترکیه افزود:" ما فقط می خواهیم دوستان و متحدان واقعی خود را بشناسیم".

اردوغان اظهار داشت: "در حالی که ما با گروه‌های تروریستی در شمالی سوریه مبارزه می کنیم، به آنها ده‌ها هزار تریلی حامل سلاح و تجهیزات نظامی به طور رایگان ارسال می شود".

او گفت "به زودی مناطق مرزی دیگر خود با سوریه را نیز از لوث تروریست‌ها پاکسازی و زمینه بازگشت حدود 4 میلیون پناهجو به منازل خود را فراهم خواهیم کرد".

وی همچنین خطاب به سفیران گفت: "سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دیگر را دعوت کردیم تا 15 مارس به عنوان «روز همبستگی بین‌الملل در قبال اسلام‌هراسی» معرفی شود. برای تایید این فراخوان ما، خواهان حمایت کشورهای شما هستیم".

او تصریح کرد: "برقراری ثبات در قبرس و مدیترانه شرقی فقط با درنظر گرفتن حقوق و منافع ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی قابل امکان است".

وی با بیان اینکه تمام کشورها را فرا می خوانیم تا نسبت به مسئله فلسطین و قدس حساسیت بیشتری به خرج داده و مسئولانه عمل کنند، گفت: "دولت اسرائیل از حمله به ساختمان‌های سازمان‌های رسانه‌ای از جمله خبرگزاری آناتولی، برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که در نوار غزه مرتکب می شود، امتناع نمی کند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟