مردم آذربایجان غربی بیش از هزار میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند


مردم آذربایجان غربی بیش از هزار میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌ غربی گفت: مردم خیّر و نیکوکار استان سال گذشته با وجود فشارهای اقتصادی، یکهزار و 23 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.

عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک ها از نوع نقدی و غیرنقدی بوده که در بین نیازمندان توزیع شده است.
وی اظهار داشت: مردم خیّر و نیکوکار استان سال گذشته 107 میلیارد ریال در قالب جشن نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند که این رقم نسبت به سال گذشته آن، 65 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: اولویت کار این نهاد حمایتی در سال 1398 رصد فقر است تا هیچ خانواده‌ای به لحاظ معیشت روزانه دچار مشکل نشود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: مردم نیکوکار استان در سال گذشته 71 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند.
وی ادامه داد: تعداد 161 هزار صندوق صدقات در معابر شهرهای آذربایجان‌غربی نصب یا در منازل و اماکن توزیع شده است.
وی افزود: مردم آذربایجان‌غربی در سال گذشته همچنین بیش از 243 میلیارد ریال از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند.
سهندی بیان کرد: سامانه مبتنی بر تلفن همراه #1*8877* برای دریافت کمک های مردمی نیز راه اندازی شده و مردم خیّر آذربایجان غربی می توانند از طریق این سامانه در کمک به نیازمندان استان سهیم باشند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این سامانه، مردم نیکوکار آذربایجان غربی می ‌توانند برای سهولت در پرداخت کمک‌های نقدی از طریق واریز مبلغ خود به شماره حساب 0154385438000 نزد بانک ملی اقدام کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین نرم افزارهای کاربردی سنا، بله، سکه، آپ در تلفن همراه، سایت کمیته امداد و تلفن نیکوکاری 0968877 از دیگر روش های نوین مشارکت در کمک به نیازمندان است.
وی ادامه داد:270 هزار خیر شامل مشترکان صندوق‌های صدقات، زکات دهندگان، حامیان ایتام، خیران مراکز نیکوکاری و خیران طرح‌های مبتنی بر نیاز با کمیته امداد آذربایجان‌غربی همکاری مستمر دارند.
سهندی گفت: در حال حاضر 50 مرکز نیکوکاری در استان فعال بوده و تعداد این مراکز تا پایان سال جاری به 100 مرکز خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 40 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای و تسهیلات خودکفایی بخشی از این وظایف است.
8137/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها