انصارالله از عقب نشینی یکجانبه از سه بندر الحدیده خبر داد


جنبش انصارالله یمن زیرنظر هیئت نظارت سازمان ملل متحد از امروز تا چهار روز دیگر تصمیم به عقب نشینی از سه بندر اصلی یمن دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ جنبش انصارالله یمن در راستای اجرای تعهداتش در قبال توافقنامه استکهلم از تصمیم خود برای عقب نشینی از سه بندر اصلی یمن خبر داد. اجرای این تصمیم از امروز آغاز می شود و تا چهار روز دیگر ادامه خواهد یافت.
دولت مستعفی و فراری یمن و جنبش انصار الله 13 دسامبر گذشته در پی گفتگوهایی که در پایتخت سوئد انجام شد توافقی را با هدف برقراری فوری آتش بس و عقب نشینی از مواضع شهر حدیده و بنادر آن امضا کردند. براساس این توافق همچنین امنیت شهر حدیده و بنادر آن به نیروهای امنیتی محلی سپرده شد. برقراری امنیت غیرنظامیان و تردد آزاد آنها و محافظت از اموالشان از دیگر شرایط این توافق بود.
کمیته هماهنگی سازمان ملل در امور آرایش مجدد نیروها در یمن اعلام کرد جنبش انصارالله یمن با عقب نشینی از بنادر الحدیده، صلیف و راس عیسی موافقت کرده است. محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد این تصمیم را در پی مخالفت کشورهای متجاوز و متحدان آنها با اجرای توافقنامه استکهلم اتخاذ کردند.
گزارشگر العالم گفت: با وجود تخلفاتی که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در الحدیده انجام می دهند، جنبش انصارالله یمن برای در امان نگه داشتن شهروندان از آثار و نتایج تجاوزات متجاوزان، همچنان به توافقنامه استکهلم پایبند است. بر همین اساس جنبش انصارالله از تصمیم خود برای عقب نشینی از سه بندر اصلی کشور خبر داد. سازمان ملل ضمن دریافت این خبر اعلام کرد جنبش انصارالله با عقب نشینی از سه بندر در ساحل دریای سرخ به نفع نیروهای سازمان ملل موافقت کرده است.
جنبش انصارالله یمن در بیانیه خود تاکید کرد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی طبق توافقنامه سوئد به عقب نشینی از بنادر الحدیده پایبند هستند. کمیته سازمان ملل در امور آرایش مجدد نیروها نیز ضمن اعلام این خبر افزود این عقب نشینی برای آماده کردن زمینه واگذاری اداره این بنادر به سازمان ملل طبق توافقنامه استکهلم انجام می شود.
این کمیته اعلام کرد: طرفین پس از این اقدام باید اقدامات دائمی و الزام آوری برای عمل به تعهدات خود انجام دهند. منابع جنبش انصارالله اعلام کردند عقب نشینی از بنادر سه گانه از صبح روز شنبه (امروز) آغاز می شود و تا سه شنبه ادامه خواهد یافت. این کار زیر نظر هیئت نظارت سازمان ملل انجام می شود و نیروهای گارد ساحلی امنیت این بنادر را برعهده خواهند گرفت.
گزارشگر العالم ادامه داد: سازمان ملل همچنین از مزدوران خواست سیلوهایی را که تحت سیطره آنهاست باز کنند تا نیروهای سازمان ملل بتوانند برای مقابله با گرسنگی گسترده در مناطق مختلف ساحل غربی یمن وارد این سیلوها شوند. از سپتامبر گذشته به سازمان ملل اجازه ورود به این سیلوها داده نشده است. آمارها نشان می دهد ذخایر غلات این سیلوها برای تغذیه سه میلیون و 700 هزار نفر به مدت یک ماه کافیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست