ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت بندگی و تقرب الی الله است


ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت بندگی و تقرب الی الله است

یکی از بهترین کارها در این ماه عزیز که مورد تاکید فراوان حضرات معصومین(ع) نیز می‌باشد، قرائت قرآن و به خصوص فهم و تدبر در آیات نورانی آن است. ]]>

رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه:

ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت بندگی و تقرب الی الله است
یکی از بهترین کارها در این ماه عزیز که مورد تاکید فراوان حضرات معصومین(ع) نیز می‌باشد، قرائت قرآن و به خصوص فهم و تدبر در آیات نورانی آن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت بندگی و تقرب الی الله است

حجت الاسلام و المسلمین حسن رضایی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که باید قدردان همه ی دقایق و لحظات ماه مبارک رمضان به عنوان ماه رحمت و برکت و مغفرت بود، اظهار داشت: یکی از بهترین کارها در این ماه عزیز که مورد تاکید فراوان حضرات معصومین(ع) نیز می‌باشد، قرائت قرآن و به خصوص فهم و تدبر در آیات نورانی آن است.

وی افزود: به هر صورت ماه رمضان، بهار قرآن است و زمینه توجه به کلام وحی در این ماه بیش از سایر ماه ها بر انسان ها فراهم است، ضمن آن که حضور در مجامع روخوانی قرآن و محفل تفسیر کلام الله مجید بهترین فرصتی است که باید از آن در مسیر رشد و کمال معنوی بهره لازم را بُرد.

محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: از سوی دیگر رمضان، موسم تفکر و عبادت در راستای دست یابی به گوهر عبودیت و بندگی است و از این منظر ما هر چقدر که در ماه مبارک رمضان ، زمینه تفکر و معنویت و معرفت خویش را مهیا کنیم، عبادت ما رنگ و بوی دیگری می گیرد و انشاالله این زمینه آماده می شود که شب قدر را بهتر درک کرده و از فیوضات آن بهره مند شویم.

وی در ادامه با بیان این که ماه رمضان، علاوه بر این ها موسم علم آموزی و کسب معرفت حقیقی است، خاطرنشان کرد: آدمی می تواند در این ماه عزیز، زمینه تقرب الی الله را در خود مهیا کند که این مهم در سایه عبادت و مناجات، انس با قرآن و نیز مطالعه و تدبر و همچنین دفاع درست از دین و آموزه های دینی امکان پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی همچنین مهر افزود: آنچه ضروری است این که به هیچ وجه نباید این فرصت کم نظیر و بلکه بی نظیر را از دست داد بلکه می بایست از رهگذر چنین فرصتی به مطالبات درونی خود پاسخ منطقی داد و شرایطی فراهم کرد که در سایه تدبر و مطالعه و تفکر به تقویت عقاید دینی و آموزه های اسلامی به برکت قرآن و اهل بیت(ع) همت گماشت.
منبع: خبرگزاری رسمی حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟