استقبال افراد مجرد از دوره‌های آموزشی ازدواج و مشاوره


استقبال افراد مجرد از دوره‌های آموزشی ازدواج و مشاوره

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: 80 درصد مراجعه کنندگان دوره‌های آموزشى و مشاوره وزارت ورزش و جوانان را افراد مجرد تشکیل می‌دهد. استقبال افراد مجرد از دوره‌های آموزشی مشاوره و ازدواجاعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه...

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: ۸۰ درصد مراجعه کنندگان دوره‌های آموزشى و مشاوره وزارت ورزش و جوانان را افراد مجرد تشکیل می‌دهد.

استقبال افراد مجرد از دوره‌های آموزشی مشاوره و ازدواجاعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وام ازدواج اظهار کرد: فرآیند ارائه آمار و ارقام زمان پرداخت وام ازدواج به عهده بانک مرکزی است و ما تنها براى تسهیل فرایند آن را از بانک مرکزی پیگیرى می کنیم.

وی با بیان اینکه افراد علاقه‌مند دریافت مجوز فعالیت مراکز مشاور ازدواج و خانواده می‌توانند مجوز فعالیت را از سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان دریافت کنند، گفت: تاکنون ١۸۱، مرکز مشاوره از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت دریافت کرده اند که ٨١ مرکز در تهران واقع شده است.

کریمی ادامه داد: اکنون فرهنگ مشاوره جای خود را در جامعه باز کرده است و این مراکز بیش از گذشته مورد اقبال واقع شده اند؛ هرچند تا نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه در حال حاضر حتی در ازدواج‌های سنتی هم والدین معتقدند باید زوجین به مشاورین مراجعه کنند، افزود: برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه مرکز‌مشاوره را ندارند نیز وزارت ورزش و جوانان دوره‌های مشاوره رایگان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران، وزارت ورزش و جوانان متولى اصلى برگزاری دوره هاى آموزشى پیش از ازدواج در کشور است، گفت: هر دستگاهی که خواهان برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج باشد باید از وزارت ورزش و جوانان مجوز بگیرد.

کریمی بیان کرد: ۸۰ درصد مراجعه کنندگان دوره های آموزشى و مشاوره وزارت ورزش و جوانان را افراد مجرد تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ در هر ۴۲۹ شهرستان کشور کارگاه‌های آموزشى مشاوره ازدواج و مهارت زندگى برگزار شده است، افزود: در حالیکه معاونت جوانان برای ۷۷۰۰ کارگاه آموزشی برنامه ریزی کرده بود، اما تعداد دوره‌های برگزار شده ٢٠٠ کارگاه بیشتر از پیش بینی معاونت بود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان تصریح کرد: در مجموع در کل کشور ۷ هزار و ۹۵۰ کارگاه برگزار شد و ۲۰۴ هزار و ۵۰ نفر در دوره های آموزشی شرکت کردند.

کریمی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج در مناطق کم برخوردار و شهرستان‌های محروم در اولویت وزارت ورزش و جوانان است، افزود: در ۱۲۹ منطقه کم برخوردار و محروم نیز دوره‌های آموزشی و مشاوره برگزار شده است.

منبع: باشگاه خبرگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟