مزدا به دنبال توسعه موتورهای 6 سیلندر خطی است


رسانه کلیک – شرکت ژاپنی مزدا اخیرا به صورت رسمی اعلام کرده در حال توسعه موتورهای 6 سیلندر خطی به همراه یک خودروی بزرگ جدید است. مزدا در حال ایجاد تغییرات اساسی در محصولات خود است. این برند ژاپنی در گذشته نه چندان دور از نسل جدید خودروی مزدا 3 رونمایی کرد و همچنین نسخه […] نوشته مزدا به دنبال توسعه موتورهای 6 سیلندر خطی است اولین بار در رسانه...

رسانه کلیک – شرکت ژاپنی مزدا اخیرا به صورت رسمی اعلام کرده در حال توسعه موتورهای 6 سیلندر خطی به همراه یک خودروی بزرگ جدید است.

مزدا در حال ایجاد تغییرات اساسی در محصولات خود است. این برند ژاپنی در گذشته نه چندان دور از نسل جدید خودروی مزدا 3 رونمایی کرد و همچنین نسخه بروز شده محصولات دیگر خود را نیز در معرض دید عموم قرار داد (نسل جدید مزدا 3 رسما معرفی شد؛ انقلاب در طراحی و موتور).

این شرکت به تازگی اعلام کرده موتورهای 6 سیلندر خطی تولید می کند. در گزارشی که این برند برای سرمایه گذاران خود در ماه مارس منتشر کرده، خبر از توسعه موتور 6 سیلندر خطی با فناوری Skyactiv-X و 6 سیلندر خطی دیزلی با فناوری Skyactiv-D داده است.

در حالی که در گذشته موتورهای 6 سیلندر خطی به علت اندازه بزرگ خود مورد استقبال چندانی نبودند، در سال های اخیر شرکت های مطرحی مانند بی ام و، مرسدس بنز و آئودی مشغول به توسعه چنین موتورهایی شده اند.

مزدا به دنبال توسعه موتورهای 6 سیلندر خطی است

این شرکت قصد دارد زبان طراحی Kodo را در محصولات بیشتری مورد استفاده قرار دهد، یک سیستم هیبریدی ملایم جدید را معرفی کند و همچنین یک پلتفرم برای خودروهای برقی نیز توسعه دهد. در کنار این موارد، این برند به دنبال توسعه یک معماری بزرگ با قابلیت سازگاری با سیستم هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی است.

این پلتفرم جدید از سیستم چهار چرخ محرک i-Activ شرکت توسعه دهنده خود پشتیبانی می کند. انتظار می رود قدرت موتور خودروهای مجهز به این پلتفرم به صورت استاندارد به چرخ های عقب منتقل شود.

این شرکت محصولات جدیدی را در فاصله سال های 2020 تا 2025 روانه بازار می کند که مزدا 6 اولین آن ها محسوب می شود. این خودرو با پلتفرم محور عقب، موتور 6 سیلندر خطی و احتمالا طراحی مشابه با خودروی مفهومی Vision Coupe از راه می رسد.

Source: motor1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس