آمریکا بازهم از کردستان عراق خواستار قطع تعامل با ایران شد


آمریکا بازهم از کردستان عراق خواستار قطع تعامل با ایران شد

بغداد - ایرنا - آمریکا در ادامه اقدامات مداخله جویانه در عراق، بار دیگر از مقامات اقلیم کردستان عراق خواستار قطع تعامل سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری بغداد الیوم عراق روز جمعه به نقل از یک منبع مطلع فاش کرد که هیات وزارت امور خارجه آمریکا (به ریاست «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه) در سفر روز گذشته به اقلیم کردستان عراق، از طرف مایک پمپئو وزیر خارجه به مقامات این منطقه پیام داد که تعامل با ایران را قطع کنند.
این هیات در دیدار با مقامات کردستان عراق از جمله مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات و همچنین رهبران اتحادیه میهنی از جمله کوسرت رسول و قباد طالبانی، پیام پمپئو در این خصوص را به آنان رسانید.
در این پیام آمده است که کردهای عراق باید موضع خود را مشخص و همکاری تجاری و سیاسی با ایران را پایان دهند چرا که در غیر این صورت، منافع آنان زیان خواهد دید بویژه آنکه آمریکا در حال حاضر از نیروی پیشمرگه حمایت مالی و نظامی می کند.
این منبع در عین حال گفته است که 'رهبران کرد عراقی اکنون کار سختی در پیش دارند چرا که ایران نفوذ بسیار بالایی در اقلیم کردستان عراق بویژه مناطق تحت سیطره اتحادیه میهنی در سلیمانیه و حلبچه دارد'.
مقامات آمریکایی در چارچوب سیاست یکجانبه تحریم های غیر قانونی علیه ملت ایران، ماههاست در سفرها و نیز تماس های تلفنی خود، مقامات بغداد و اربیل را برای قطع یا کاهش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تحت فشار گذاشته اند.
رهبران عراق و در راس آنها عادل عبدالمهدی نخست وزیر، اما بارها تاکید کرده اند که با تحریم های اقتصادی علیه ملت ها مخالفند و کشورشان جزیی از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نخواهد بود.
مقامات کردستان عراق نیز چندین بار گفته اند که در موضوع چگونگی تعامل با تحریم ها و توازن برقرار کردن در روابط خود با ایران و آمریکا، تابع سیاست های دولت مرکزی در بغداد هستند.
خاورم**4**380*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز