میرزاده: غیرسیل‌زدگان به دنبال تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری هستند


میرزاده: غیرسیل‌زدگان به دنبال تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری هستند

شفقنا- سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اعضای این کمیسیون در بازدیدهای میدانی از مناطق سیل‌زده حتی یک نامه و درخواست برای تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری دریافت نکرده اند، گفت: تمامی درخواست‌ها برای تاخیر در برگزاری از سوی دیگر مناطق است. سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص...

میرزاده: غیرسیل‌زدگان به دنبال تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری هستند

شفقنا- سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اعضای این کمیسیون در بازدیدهای میدانی از مناطق سیل‌زده حتی یک نامه و درخواست برای تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری دریافت نکرده اند، گفت: تمامی درخواست‌ها برای تاخیر در برگزاری از سوی دیگر مناطق است.

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری گفت: پیامک‌های مختلفی از سمت داوطلبان و دغدغه‌مندان این بخش که سیل‌زده و غیرسیل‌زده هستند به دست اعضای کمیسیون آموزش رسیده است.

وی افزود: برخی اعضای کمیسیون آموزش که در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند حتی یک نامه هم در خصوص تعویق زمان برگزاری کنکور دریافت نکردیم. این در حالی است که من و آقای احمدی لاشکی به مناطق سیل‌زده استان گلستان رفتیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیامک‌ها و نامه‌هایی به نام مناطق سیل‌زده به دست اعضای کمیسیون آموزش رسیده و آنها درخواست تعویق برگزاری زمان کنکور را داشتند.

میرزاده خاطرنشان کرد: در جلساتی که در این خصوص در کمیسیون آموزش با حضور برخی از مدیران سازمان سنجش، وزارت علوم برگزار کردیم هیچ کدام از آنها نظر مثبتی را در خصوص تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری نداشتند.

وی با بیان اینکه تعویق زمان کنکور کارشناسی ارشد به این دلیل صورت گرفت که بسیار نزدیک به بروز سیل در کشور بود و همزمان با این فاجعه بود و عملاً خیلی از دانشگاهیان و گروه‌های جهادی و دانشگاهیان درگیر این موضوع بودند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کل کشور پیش از زمان اولیه تعیین شده برگزاری کنکور کارشناسی ارشد درگیر سیل بودند و حتی دانشگاه‌های واقع در استان‌های سیل‌زده هم درگیر این موضوع بوده و خدمات‌دهی می‌کردند.

میرزاده گفت: زمان تعیین شده برای برگزاری کنکور سراسری با زمان بروز سیل تفاوت چندین ماهه دارد ضمن اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم از ماه‌ها قبل در این خصوص صورت گرفت و در مجموع مسئولین سازمان سنجش و وزارت علوم و کمیسیون آموزش شرایط را برای برگزاری کنکور مناسب دیدند.

وی گفت: بسیاری از اقدامات دستگاه‌های مرتبط با کنکور به هم‌ پیوسته است چرا که خانواده‌ها، نظام آموزشی، آموزش و پرورش و مدارس، سازمان سنجش، وزارت علوم به مانند دومینو به همدیگر متصل هستند. لذا نظر اکثریت اعضای کمیسیون آموزش مجلس در خصوص عدم تأخیر در زمان برگزاری کنکور سراسری بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد با زمان برگزاری کنکور سراسری قابل قیاس با یکدیگر نیست ضمن اینکه اگر بخواهیم این تأخیر را محقق کنیم حتماً عده‌ای به دنبال تعویق زمان امتحانات دانش‌آ‌موزان خواهند بود و بعید می‌دانم که اتفاق جدیدی در خصوص تعویق زمان کنکور رخ دهد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی