با کمبود 400 هزار نفری نیرو در آموزش و پرورش مواجه هستیم/ماجرای پخش موسیقی مبتذل در مدارس


با کمبود 400 هزار نفری نیرو در آموزش و پرورش مواجه هستیم/ماجرای پخش موسیقی مبتذل در مدارس

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به پخش کلیپ هایی از اجرای موسیقی های نابهنجار در مدارس، گفت: حرکت بین المللی که در فضای مجازی علیه آموزش وپرورش شروع شده، سعی دارد آموزش وپرورش را از مسیر اصلی منحرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حمید رضا حاجی بابایی شامگاه پنج شنبه در همایش سالانه تشکل های فرهنگیان انقلابی که در مجتمع آموزشی امام محمد باقر(ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای فرهنگی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امیدواریم ما همیشه معلم باقی بمانیم و شاگرد خوبی برای مکتب اهل بیت(ع) باشیم

وی با اشاره به اینکه تزکیه و تعلیم انسان را به تنهایی به بهشت نمی برد مگر آنکه نتیجه این دو امر به حکمت تبدیل شود گفت: تزکیه تا تبدیل به بصیرت نشود خدایی و الهی نمی شود، همچنین اگر تقوا با بصیرت توام شد ارزشمند است

نماینده مجلس دهم عنوان کرد: بصیرت حرف اول را در هستی انسان می زند، اخیرا آمریکاییان کتابی در باب امنیت نوشته و درآن ذکر کرده اند در آینده، امنیت از آن انسان های با بصیر وآگاه خواهد بود، نه آن کشوری که قدرت هسته ای و نظامی داشته باشد.

وی ابراز کرد: طرح ۶ سال ابتدایی و ۶ سال مقطع دومی که در دوران وزراتم در آموزش وپرورش ایجاد کردم، نتیجه یک پژوهش بزرگ تربیت دینی و قرآنی بود، چرا که معتقدیم تربیت یک دانش آموز در دو دوره ۶ سال انجام و تثبیت می شود

حاجی بابای خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: سیاست های کلی رهبری در مورد آموزش پرورش چاپ کرده و به تک تک معلمان و فرهنگیان بدهید، رهبری در فرمایشات خود نسبت به بحث فرهنگیان و نظام آموزش و پرورش تاکید داشته که به دو چیز اصلا نباید توجه کرد، یکی پول و یکی تعداد معلم، که اگر پول دارید برای هر دانش آموز یک معلم بذارید.

وی با بیان اینکه نباید حس بی اعتمادی نسبت به نظام آموزش وپرورش در کشور ایجاد شود، ابراز کرد: نظام تعلیم وتربیت را باید حفظ کرد، چرا که هدف برخی از هجمه های اخیر ایجاد این حس در بین مردم علیه نظام تعلیم و تربیت است.

وی تصریح کرد: در آموزش پرورش ۹۰۰هزار نفر استخدام هستند که ۷۰ هزار نفر خدمه بوده و 22۵ هزار نفر مدیر و کارکنان و مابقی معلم هستند، در این شرایط متاسفانه برخی از مسئولان بی تدبیر، سخن از اضافه بودن ۳۰۰هزارنفری معلمین در کشور می کنند، در حالی که طبق بیان رهبری در جمع معلمان تا سال1400 ، ۴۰۰هزار معلم کمبود داریم.

* تحریم اقتصادی آخرین حرف نظام استکبار در مقابل انقلاب اسلامی است

وزیر اسبق آموزش و پرورش عنوان کرد: به شدت موافق مدارس اسلامی و غیر انتفاعی مومن وانقلابی هستم، حتی موافق مدارس تیزهوشان و تقویت دانش آموزان نخبه هستم.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: نگاه هایی درصدد چپاول منابع ایران و ضربه زدن به ملت ونظام ایران است، آقایی در سال گذشته ۵۰۰میلیون یورو ارزدولتی گرفته ودر بازار آزاد ۱۵هزارتومن فروخته و یک جنس هم وارد کشور نکرده است.

وی ادامه داد: ۱۸ میلیارد دلار به همین نحو در کشور از بین رفت.

نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: تحریم اقتصادی آخرین حرف آمریکا و نظام استکبار در مقابل انقلاب اسلامی است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: نقش معلمان امروز تعیین کننده است، ما در این کشور کمبود پول نداریم، بلکه مشکل افرادی بوده که آموزش وپرورش را در کشور اولویت اول نمی دادند.

*لجبازی دولت در اجرای قانون افزایش 400هزار تومانی حقوق بازنشستگان

وی با اشاره به پخش کلیپ هایی از اجرای موسیقی های نابهنجار در مدارس، گفت: حرکت بین المللی که در فضای مجازی علیه آموزش وپرورش شروع شده، سعی دارد آموزش وپرورش را از مسیر اصلی منحرف کند.

حاجی بابایی توضیح داد: با وجود اینکه در مجلس تلاش شد تا اضافه شدن ۴۰۰هزارتومان به هر کارمند بازنشسته زیر ۳میلیون حقوق به همراه ۱۰ درصد تصویب و اجرا شود، ولی بازهم بعد از گذشت ۲ماه شاهدیم دولت به بهانه های مختلف درصدد اجرا نکردن این قانون است.

*عدم اعتقاد برخی به سند تحول آموزش و پرورش مهمترین علل عدم اجرا آن است

وی تشریح کرد: دولت این قانون را اجرا نمی کند و سعی دارد که بگوید که در مقابل مجلس می ایستیم و به جای اصرار به حق مجلس برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها، ما ۱۸ درصد می دهیم تا مردم بدانند دولت می تواند هرکاری می خواهد بکند.

نماینده مردم همدان در مجلس درباره سند تحول بنیادی آموزش وپرورش نیز گفت: به تعبیر رهبری این نسخه شفابخش است ولی همتی برای اجرای این سند گذاشته نشده است.

*رئیس دانشگاه فرهنگیان اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان نداشت

حاجی بابایی علت عدم اجرای سند تحول را عدم اعتقاد برخی به این سند دانست و افزود: اگر رهبری با وجود اینکه بخشنامه ۲۰۳۰ جمع شده است درباره سند ۲۰۳۰ در آموزش وپرورش سخنرانی می کند، به این دلیل بوده که برخی از مدیران و مسولان خود سمبل ۲۰۳۰ هستند

وی گریزی به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمین در کشور زد و ادامه داد: متاسفانه کسی را رئیس دانشگاه فرهنگیان کردند که اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان نداشت، ولی امروز بعداز رفتن رهبری به دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه به مسیر خود اصلی و صحیح خود بازگشت.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس یادآور شد: در طول ۵سال گذشته هر خرابی کاری را به گردن سند تحول انداختند، در حالی که براساس سند تحول همه معلمان باید عضو هیئت علمی می شدند.

*مذاکره با ترامپ دیوانگی است

وی اضافه کرد: در سال های اخیر سخنانی بدین مضمون درباره برجام مطرح شد که با حفظ عزت اسلامی اشتغال جوان حل، اقتصاد رونق و مشکلات اجتماعی رفع می شود، با این حرف ها نگاه ۷۰ درصد مردم موافق امضای برجام بود

حاجی بابایی عنوان کرد: رهبر انقلاب هیچگاه نگاه مردم را در جامعه اسلامی سبک نمی شمارند، بنابراین با مذاکره برای برجام با رعایت شروطی موافقت کردند، با تمامی این اوصاف حال امروز برجام را می بینیم.

نماینده مجلس دهم در پایان گفت: ترامپ دیوانه هست، ولی دیوانه تر از او، کسانی هستند که به فکر مذاکره با او هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید