هدف دشمنان سیطره بر افکار و اندیشه است


هدف دشمنان سیطره بر افکار و اندیشه است

افشار به نظریه نویسنده و نظریه پرداز آمریکایی اشاره و اظهار داشت: هدف دشمنان به ویژه آمریکا سیطره بر افکار و اندیشه هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدنورالله افشار در یادواره 20 شهید فرهنگی گچساران که با حضور جمعی از مسئولان در مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه و منزلت شهادت طلبی در مکتب اسلام، گفت: شهادت مفهوم یک مصداق قدسی است که خداوند به انسان های مُلکی ارزانی داشته تا در لباس شهادت انسان های ملکی تبدیل به انسان های ملکوتی شوند.

امام جمعه چرام اظهار داشت: در واقع شهادت واژه ای عظیم است که انسان های مادی از درک آن عاجز هستند، مفهوم و مصداقی که اگر در تاریخ صدر اسلام و در زندگی امیرالمومنین علیه السلام نگاه کنیم، می بینیم که افتخارات بسیاری در زندگی امام علی علیه السلام وجود دارد از جنگ های بدر، احد و خیبر گرفته تا رجزهایی که در مقابل عمربن عبدود خواندند و در شب لیله المبیت در بستر پیامبر (صل الله علیه و آله وسلم) می خوابند تا از جان پیامبر صیانت شود.

وی ادامه داد: اما هیچ جایی ندیدیم که امیرالمومنین علیه السلام این عبارت «فُزت و رب الکعبه» را استفاده کنند و تنها جایی که این عبارت را استفاده کردند در مسجد کوفه و در جایگاهی که دارند به شهادت نزدیک می شود، لذا مفهوم شهادت بس عظیم و بزرگ است.

افشار اضافه کرد: در یادواره شهداء گرد هم جمع می شویم تا یاد شهداء و ارزش های الهی گرامی داشته شود، چراکه حرکتی جهادی در راستای اهداف شهدای عزیز است، شهدایی که به ما آموختند اراده الهی در مقابل اراده طاغوت پیروز است.

امام جمعه چرام یادآور شد: «تافلر» نویسنده آمریکایی می گوید در قرن 21 جنگ، جنگ اراده است و باید به جای اینکه بر بدن ها سیطره پیدا کنیم، باید بر افکار و اندیشه ها سیطره پیدا کنیم و خروجی فکر و اندیشه ملت ها «ما نمی توانیم» شود .

وی تصریح کرد:به فرموده رهبر معظم انقلاب «امثال سید حسن تقی زاده هایی بیایند که افکار ما نمی توانیم را ترویج بکنند آنهم با روش های گوناگون، اما شهداء آموختند که اراده الهی، اراده پیروزی اس» و در راستای همین سخن «تافلر» می بینیم که آمریکایی ها این موضوع را هدف قرار داده اند که بر اراده ها، ذهنیت ها و تفکرها سیطره پیدا کنند.

افشار در ادامه، گفت: از زمان «بیل کلینتون» در آمریکا، مسئله ای که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید داشتند، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و نبرد ایدئولوژیکی بود که آمریکایی ها در همین راستا آغاز کردند و در راستای اینکه فکر و اندیشه ملت ها را بربایند و تنها خروجی فکر و اندیشه ملت ها در مقابل غرب و استکبار «ما نمی توانیم» باشد.

امام جمعه چرام تصریح کرد: شهدا به ما آموختند که در نبرد اراده ها، آن کسی پیروز است که خدا را دارد و آن ملتی پیروز است که نگاهش به توحید و معاد یک نگاه عمیق باشد و نه اعتقادی مثل کمونیست ها که هیچ اعتقادی به توحید و معاد ندارند.

وی یادآور شد: اگر در منطقه خاورمیانه اراده حزب الله، حماس و انصارالله یمن در مقابل تمام تجهیزات مادی دشمن غلبه پیدا می کند، بخاطر الگو گرفتن از شهداء و رزمندگانی است که در جنگ هشت ساله متجلی شد.

افشار ادامه داد: شهدا به ما آموختند کسی که خدا را دارد همه چیز دارد و انسانی که الگویش امام حسین علیه السلام است حتی در چنگ دشمن هم باشد، واژه اسارت را مثل شهید حججی عزیز به تمسخر می گیرد.

امام جمعه چرام گفت: ملت و مسئولین اگر می خواهید در جنگ اراده ها پیروز شوید و اگر می خواهید مقدمات ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) را فراهم کنید، باید انسان هایی تربیت شوند که در راستای اهداف بزرگ انتظار و شهادت طلبی و مدیریت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) باشد.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت حجت است و علت دشمنی استکبار با ما همین کلام است که جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا ارزش های الهی را به دنیا انتقال داده، به طوری که جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته است.

افشار با بیان اینکه جبهه مقاومت با اقتدار در مقابل دشمنی که بسیار هزینه ها می کند، ایستادگی کرد، گفت: در زمان «اوباما» با آن مسئله ذهنی که باید اراده ملت ها تضعیف شوند، آمدند و جنگ های نیابتی را شکل دادند بلکه بتوانند پیروز شوند؛ اما الگوی بزرگی همچون شهادت و شهادت طلبی را شهدا به جهانیان یاد دادند که جوانانی تربیت شوندکه حُر گونه در مقابل دنیای استکبار بایستند .

امام جمعه چرام در ادامه، تصریح کرد: امروز در کنار بلندی های جولان و در کنار مرز اسرائیل پادگان های نظامی جمهوری اسلامی شکل گرفته و لذا هرجا که توانستیم اهداف امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) را پیش ببریم، پیروز بوده ایم.

وی گفت: در بحث همین مذاکرات هسته ای در ابتدا یک شخصیتی بزرگ و دور اندیش فرمودند که ما خوشبین به این مسائل نیستیم، چون ماهیت استکبار با ماهیت انقلاب اسلامی متفاوت است.

افشار تصریح کرد: ماهیت استکبار یعنی ماهیت اومانیسمی، ماهیت پایین تنه و شکم و اما ماهیت انقلاب اسلامی یعنی ماهیت اعتلای ارزش های الهی و دینی؛ در حقیقت امیدی به برجام اروپایی هم نیست؛ چرا که سابقه استعمار گونه اروپا از آمریکا بیشتر است.

امام جمعه چرام یادآور شد: قبل از اینکه آمریکایی ها این گونه استعمار گونه به منطقه خاورمیانه ورود کنند این منطقه پیشتر در دست اروپاییان بود، وقتی که قرار است در این توافق هسته ای اقدامی صورت بگیرد و اروپا در مقابل آمریکا بایستد به یک کانال مالی بی خاصیتی بسنده می کند که آن کانال مالی حتی در زلزله و سیلی که اتفاق می افتند نمی تواند پول های ایرانیانی که درخارج کشور به سیل زدگان کمک کرده اند را بیاورد.

وی اظهار داشت: اعتبار و اعتمادی به اروپا نیست، چرا که سابقه خوبی ندارد مگر سلاح هایی که در اختیار حزب بحث و صدام قرار گرفت توسط همین اروپاییان نبود، شهدا به ما آموختند که ارتباط باید با خداو مومنین باشد و اعتماد به آمریکا و اروپا به جزخسارت محض چیزی به بار نمی آورد .

افشار اضافه کرد: این درسی است که شهدا و امام شهدا به ما آموختند و لذا یادواره شهدا برای بیدار شدن هاست و ارزش واقعی این یادواره ها آن موقع است که متوجه باشیم و پیام ولی فقیه را درک کنیم و از خسران و ضررهایی که در تجربه های گوناگون اعتماد به اروپا و آمریکا برما وارد شد، باید درس بگیریم.

امام جمعه چرام یادآور شد: شهدا آموختند که ایران اسلامی با تکیه بر مفهوم انتظار و شهادت طلبی می تواند از 40 کشور دنیا در جنگ هشت ساله اسیر داشته باشد و پیروز و سربلند باشد؛ این یادواره ها برای این است که به مفاهیم بلند شهادت طلبی، ایثار، گذشت و درس از دوران ها و نگاه به کلام ولایت توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه به جای سیاست زدگی باید نگاه به کلام مولا و امام باشد، گفت: او مقتداست و مسیر را برای ما روشن می کند و این همان پیام یادواره شهدای عزیز است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول