به گزارش افکارنیوز،

حجت الاسلام و المسلمین محمد خوش‌نظر کارشناس علوم قرآنی درباره اعمال روز‌های ماه مبارک رمضان گفت: بهترین و مهم‌ترین نکته‌ای که یک روزه‌دار باید در روز‌های نخستین ماه مبارک رمضان رعایت کند محافظت خود از گناه، استفاده از معارف قرآنی و اسلامی و قرار گرفتن در پناه خداوند است.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» یعنی از شر شیطان به خدا پناه می‌بریم، بر اساس میل خداوند پیش می‌رویم و طبق رضای پروردگار عمل می‌کنیم، بنابراین تا زمانی که با اختیار خود از این پناهگاه خارج نشده‌ایم در امان هستیم.

این کارشناس علوم دینی تاکید کرد: از آنجا که بنا است ایمان انسان از روی اخلاص و اختیار او باشد، خداوند هیچگاه اختیار را از انسان سلب نمی‌کند و بر همین اساس لازمه خوب بودن انسان، خواستن او و رعایت اخلاقیات است که این امر در ماه مبارک رمضان باید با دقت بیشتری انجام شود.

وی افزود: در هفته اول ماه مبارک رمضان توجه به نماز و رفتار از مواردی است که باید از همین روز‌های آغازین در نظر گرفته شود.

خوش نظر تصریح کرد: برای روزه‌دار واقعی بودن با بجا آوردن نماز به موقع و اول وقت، قرائت ادعیه ویژه هر روز و در دل نگاه داشتن یاد خداوند باید بخواهیم که در مسیر درست قرار بگیریم.

خوش نظر اظهار کرد: روزه دار در روز‌های آغازین ماه مبارک رمضان باید در مقابل تمایلات دنیوی بایستد، دندان طمع را بکشد، لذت بردن و هوای نفس را کنار بگذارد و با توکل به خدا و اهل بیت از معارف قرآنی و اسلامی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری و به کار گرفتن معارف قرآنی و رعایت اخلاقیات مثل ممانعت از نگاه به نامحرم، دروغ گفتن، تهمت زدن، ظلم کردن باعث می‌شود که روزه‌دار از برکات و نعمت‌های این ماه عزیز بهره‌مند شود و در مسیر اصلی و درست معنویت قرار گیرد.