اقدامات غیرکارشناسی در مسیر رودخانه های تیران باید اصلاح شود


اقدامات غیرکارشناسی در مسیر رودخانه های تیران باید اصلاح شود

اصفهان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تیران و کرون گفت: اقدامات و تغییرات غیرکارشناسی در مسیر رودخانه و مراتع باید شناسایی و برای جلوگیری از خسارت اصلاح شود.

فرامرز بیگدلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعضی از کشاورزان در سال های گذشته برای مقابله با خشکسالی و نوروز امسال برای هدایت آب به سطح اراضی خود اقدام به تغییراتی در مسیر آب و مراتع طبیعی کردند که باید این موضوع بررسی شود.
وی بیان کرد: برخی از این تغییرات در بروز خسارت به اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده و در صورت تداوم بارش ها برای آن منطقه چالش ساز است که دستگاه های اداری باید ضمن رصد این وضعیت، این دخالت غیرکارشناسی را اصلاح کنند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تیران و کرون ادامه داد: مردم نباید دست به تغییر مسیر جوی و رودخانه های آب بدهند و دستگاه های اجرایی و شهرداری و دهیاری ها همواره مسیرهای انتقال آب، جاده ها و مسیر انتقال انرژی را برای جلوگیری از بروز حادثه دائم کنترل کنند تا در صورت تغییرات انسانی و یا طبیعی این وضع اصلاح شود.
وی اضافه کرد: رصد به موقع وضعیت ایمنی هر منطقه توسط دستگاه های اجرایی موجب افزایش ایمنی و کاهش حوادث خواهد شد.
بیگدلی یادآورشد: خسارت جانی بر اثر بارش شدید باران در ایام نوروز در تیران و کرون نداشتیم و خسارت ها به حداقل رسیده و این تدابیر تا پایان فصل بهار ادامه دارد.
وی با اشاره به بافت فرسوده و قدیمی شهرها و روستاهای این شهرستان گفت: این بافت های سست و قدیمی احتمال بروز خسارت را افزایش داده اند که بنیاد مسکن و شهرداری ها باید برای شناسایی و هدایت مالکان برای بازسازی وو مقاوم سازی اقدام کنند.
بارش های شدید و سیلاب های امسال 50 میلیارد ریال خسارت به شهرستان تیران و کرون وارد کرد.
7131/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل