توسعه متوازن روستایی برنامه مهم وزارت کشور است


توسعه متوازن روستایی برنامه مهم وزارت کشور است

اراک - ایرنا - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: توجه به روستاها و شهر های کوچک و توسعه متوازن مناطق کمتر برخوردار برنامه مهم وزارت کشور است.

به گزارش ایرنا، « مهدی جمالی نژاد» شامگاه پنجشنبه در آیین بهره برداری از شهرداری تلخاب تفرش،افزود: گسترش متوازن روستاها و شهرهای کوچک از جمله شاخصه های توسعه پایدار کشور است و برای تحقق این مهم در کشور باید توزیع موثرو برنامه محور جمعیت در این مناطق ایجاد شود.
وی ادامه داد: توجه به روستاها و شهرهای کوچک عامل اصلی توسعه متوازن در کشور است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: شماری از روستاها ظرفیت مناسبی برای تبدیل به شهر را دارند که تلخاب از جمله این مناطق بود و با پیگیری مردم و مسئولان ارتقا یافت.
جمالی نژاد با یاد آوری استقبال مردم شهر تلخاب از مسئولان استان مرکزی در کمک به شهر شدن این منطقه، افزود: فردی که سکان مدیریت شهری تلخاب را به دست گرفته باید با جدیت در خصوص رفع مسایل مردم گام بردارد و وزارت کشور نیز در این راستا حمایت های لازم را دارد.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: همدلی، همراهی و استقبال مردم تلخاب از مسئولان بیعت دوباره با رهبر انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی، خون شهدا و دولت تدبیر و امید بود و مسئولان استانی نیز وظیفه دارند برای رفع مشکلات مردم این شهر بکوشند.
سید«علی آقازاده» افزود: تبدیل تلخاب به شهر نتیجه پیگیری ها و تزریق انگیزه مردم این شهر به مسئولان بودو باید از این فرصت برای شتاب بخشی به توسعه منطقه بهره برد.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مشکل مجتمع دامداری شهر تلخاب پس از 25 سال با پیگیری های صورت گرفته حل شده است.
سید«محمد حسینی»افزود: مشکل این مجتمع اختلاف هشت هکتار مردم شهر تلخاب با منابع طبیعی بود که با پیگیری های انجام شده و رای دادگاه به نفع مردم این شهر برطرف شد.
وی ادامه داد: دستور العمل بخشودگی سود و جرایم زیر یک میلیارد ریال از سوی بانک مرکزی به برخی بانک ها ابلاغ شده و افرادی که نسبت به تسویه اصل تسهیلات اقدام کنند سود و جرایم آنان بخشیده می شود.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پنج میلیارد ریال اعتبار برای جاده تلخاب در سال گذشته اختصاص یافت که به دلیل تحقق نیافتن درآمدهای دولت هنوز تخصیص نشده است.
حسینی افزود: پیگیری برای تخصیص این اعتبار در سال جاری در دستور کار قرار دارد.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی بوده که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
استاندار و جمعی از مسئولان استان مرکزی در ادامه این آیین با خانواده شهید «محمدعلی تلخابی» دیدار کردند.

1955/6013/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !