توجه به عدالت و مبارزه با فساد در گام دوم انقلاب


توجه به عدالت و مبارزه با فساد در گام دوم انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: عدالت و مبارزه با فساد از تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است و باید نسبت به این مورد بیشتر توجه شود.

توجه به عدالت و مبارزه با فساد در گام دوم انقلاب

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۱۹ اردیبهشت ماه، در همایش حراست‌ها و گام دوم انقلاب، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، استفاده از نورانیت و معنویت ماه ضیافت الهی را مغتنم شمرد و اظهار کرد: ماه رمضان، از بزرگترین نعمات خداوند تبارک و تعالی به بندگان است، پروردگار متعال هرساله یک ماه، ما را به‌عنوان میهمان خودش پذیرفته و درهای رحمت و مغفرت خود را در این ماه بروی بندگان گشوده تا بتوانیم در این ماه عبودیت، معنویت و اخلاق را در وجودمان نهادینه کنیم، لذا این فرصت را غنیمت بدانیم و اگر نتوانیم در این ماه مورد مغفرت و رحمت الهی قرار بگیریم، نهایت بیچارگی و بدبختی ما را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به عنوان گردهمایی مدیران حراست استان در زمینه اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه به نکات مهمی تأکید داشتند و از موارد مهمی که عنوان فرمودند مسأله عدالت و مبارزه با فساد بود و این موارد از محوری‌ترین کارها و مأموریت‌های انبیای الهی بوده و در کشور ما نیز باید بیشتر از سایر کشورها این موارد حاکم باشد و نمود پیدا کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی به اهمیت مبارزه با فساد در کشور اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی کشور باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کنند و با انجام درست وظایف خود، مانع سودجویی‌ها و فساد در هر زمینه‌ای شوند.
وی به راهکارهای انجام درست وظایف در قبال بیانیه گام دوم انقلاب و مسئولیت حراستی و نظارتی اشاره کرد و یادآور شد: اگر ما بخواهیم وظایف خود را به‌خوبی انجام دهیم، این است که خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم و به تصریح آیات الهی، بندگان هیچ کاری انجام نمی‌دهند، مگر اینکه خداوند متعال شاهد و ناظر بر اعمالشان باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خطاب به نیروهای حراستی تصریح کرد: اگر بخواهیم به عنوان یک نیروی حراستی کار خود را به‌درستی انجام دهیم و خدایی ناکرده اهمال کاری در مقابل فساد و بی‌عدالتی و ظلم و تعدی نداشته باشیم و حق کسی را ضایع نکنیم و باطلی را ثبت نکنیم، باید خداوند متعال و شاهدان الهی را بر اعمال خود ناظر بدانیم و این باور در کنترل ما و عملکرد درست در انجام وظایف بسیار مؤثر خواهد بود.
وی ضمن بیان اهمیت یاد خدا بودن در انجام وظایف گفت: غیر از توجه به نظارت دستگاه‌های نظارت الهی، یاد پروردگار خداوند متعال و استعانت از او بازدارنده و موجب انجام درست وظایف خواهد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی افزود: کار حراستی، کار بسیار سخت و حساسی است و اگر مسئولین حراست به‌درستی عمل کنند، مسأله فساد و بی‌عدالتی بسیار کم اتفاق خواهد افتاد و چنانچه کارهای شما عزیزان همراه با اغماض و چشم‌پوشی و ضایع کردن حقوق افراد باشد، یقینا شاهد مشکلات فراوانی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولین حراستی افراد تیزبینی باشند و در مقابل تعدی افراد به قانون بایستند و اجازه تخلف ندهند، بسیاری از فسادها و بی‌عدالتی‌ها در دستگاه‌های اجرایی ریشه‌کن خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر داشتن جاذبه و دافعه در نیروهای حراستی گفت: افراد حراستی در مجموعه خود باید در تصمیمات و رفتارهای کاری خود قرص و محکم باشند و به‌قدری که با افراد صالح، دوستی و رابطه رفاقتی دارند، با کسانی که تخلف می‌کنند، فاصله و دافعه عمیقی داشته باشند و اگر این چنین نباشد، به تعبیر شهید مطهری اعمالش مورد رضایت خداوند نخواهد بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟