مشارکت بسیج سازندگی اردبیل در ساخت 500 واحد مسکونی مناطق سیل‌زده


مشارکت بسیج سازندگی اردبیل در ساخت 500 واحد مسکونی مناطق سیل‌زده

گروه اجتماعی- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از ابلاغ مشارکت در ساخت 500 واحد مسکونی در منطقه سیل‌زده معمولان استان لرستان در قالب طرح «هر مسجد؛ یک خانه» خبر داد.

مشارکت بسیج سازندگی اردبیل در ساخت 500 واحد مسکونی مناطق سیل‌زدهبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ پاسدارعلی پیرجاهد مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل، امروز 19اردیبهشت ماه به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: طرح «هرمسجد؛ یک خانه» در قالب طرح «همبستگی ملی» جهت بازسازی مناطق سیل‌زده انجام می‌شود که استان اردبیل نیز در این طرح ملی کمک‌رسان ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در بخش معمولان استان لرستان خواهد بود.

وی افزود: در این طرح کلی مساجد، پایگاه‌های مقاومت،موسسات خیریه، هیات‌های مساجد و ... در محلات پای کار خواهند آمد تا یکی از مشکلات مردم مناطق سیل‌زده که ساخت منزل مسکونی است حل شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، بیان کرد: براساس فرمان مقام معظم رهبری در سوم فروردین ماه سال‌جاری برای جامعیت یافتن امدادرسانی‌ها و بازسازی مناطق سیل‌زده کشور، فرمانده بسیج مستضعفان نیز فرمان طرح «همبستگی ملی» را صادر کرد.

وی تصریح کرد: کمک‌های مردمی در اکثر حوادث از مساجد انجام شده و این مساله در سیل اخیر نیز مشاهده شده که جمع‌آوری کمک‌های مردمی با محوریت مساجد انجام می‌شد.

پیرجاهد بیان کرد: جمعیت استان اردبیل حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که اگر هر نفر فقط یک آجر به بازسازی مناطق سیل‌زده کمک کنند قطعا شاهد اتفاقات بزرگ در آن مناطق خواهیم بود و این در حالی است که تجربه نشان داده که مردم با تمام وجود برای کمک به همنوعان خود پیشقدم می‌شوند.

وی اظهار کرد: اردبیل به عنوان استان معین استان لرستان و بخش معمولان انتخاب شده تا ۵۰۰ مسکن آسیب‌دیده نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی در این مناطق را در بازه زمانی ۶ ماهه بازسازی نماید.

پیرجاهد به برگزاری جلسات هماهنگی با ادارات و سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: روز چهارشنبه، ۱۸ اردیبهشت جلسه هماهنگی طرح «هر مسجد؛ یک خانه» با معاونت عمرانی استانداری اردبیل برگزار می‌شود تا تقسیم وظایف و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل، تصریح کرد: برای اجرای طرح «هر مسجد؛ یک خانه» جلساتی نیز با ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف برگزار می‌شود تا مساجد پای کار آمده و این طرح به بهترین شکل اجرا شود.

وی اذعان کرد: قطعا مساجد مشارکت جدی در این طرح خواهند داشت چرا که در برهه‌های مختلف در کشور تجربه شده که مردم بیش از انتظار مسئولان پای کار هستند.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: امروز سیل همدلی بین مردم و مسئولان در کشور ایجاد شده و مردم با تمام توان در خصوص امدادرسانی و بازسازی مناطق سیل‌زده پای کار هستند.

سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از ابتدای سال‌جاری کمک‌های مردم نوع دوست استان اردبیل را در قالب ۳۴ کامیون و ۶ تریلی به مناطق سیل‌زده کشور ارسال کرده‌اند و این فقط کمک‌های جمع آوری و ارسال شده توسط بسیج بود و سایر مراکز از جمله کمیته امداد و هلال احمر نیز جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی را انجام داده‌اند.

پیرجاهد بیان کرد: مردم در بحث امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده پیشقدم بودند و در جریان سیل اخیر نیز نشان دادند که خود را با آسیب دیدگان همراه می‌دانند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته